Followers

Monday, December 21, 2009

Rasis??? Siapa Yang Rasis - Siapa Yang Tidak Hormat Siapa.. ( Sebagai Iktibar)


Kebanyakan forum-forum sosial memang seronok dilayari lebih-lebih lagi forum perbualan seperti "chating". Namun begitu kadang-kadang ianya boleh menjadi satu benda yang seronok bagi kita malah jelek bagi orang lain yang melihatnya.

Sedang seronok boy melayari facebook baru-baru ini boy telah terbaca satu posting di wall yang ternyata amat tidak waras jika posting itu datang dari rakyat malaysia yang berbilang kaum. Namun hakikatnya memang ianya berlaku. Masih ada lagi Masyarakat yang kurang ajar dan masih tidak tahu akan menghormati bangsa lain. Adakah ini lambang negara Kita yang tidak berbilang kaum. Macam mana kita nak hormat orang kalau orang tidak hormat kita. Kenapa masih ada lagi maysarakat yang masih bodoh pada hari ini.

Bukan sy di sini untuk melaga-lagakan anda namum sebagai luahan hati yang selama ini hendak dilontarkan. Hakikatnya negara kita masih lagi dalam keadaan apa yang anda saksikan.. Kaum-Kaum lain masih bermuka-mukan dengan orang Melayu. bukan kerana apa cuma kerana dikatakan Hak orang melayu lebih dari mereka. Betul ke.. Orang melayu tidak sesekali pun mengambil hak-hak orang lain. mereka mengambil hak yang sebenarnya milik mereka yang tidak seberapa. Namun hari ini Hak itu pun jugak telah sedikit-sedikit dihakis dan mula dirobek oleh orang yang pempunyai kepentingan politik yang zalim...

Fikir-fikirkan lah apa akan jadi terhadap negara kita jika perkara ini dianggap sebagai normal. Negara bakal dipijak-pijak dan hari itu tiada gunanya menyesal tak sudah kerana hari ini kita bongkak akan apa yang kita kecapi.. Bersatu demi mempertahankan Agama, Bangsa dan Tanah air..

salam
ShAhBoY

Anwar Ibrahim - The True And The False


lama sudah boy tidak mencerita di ruangan ini.. Namun hari ini mula kembali untuk berkongsi dengan rakan-rakan ku yang mana berada di sini. Tidak lain dan tidak bukan tentang Superhero Gebang Malaya ini la.. Brother Anwar Ibrahim yang sentiasa menjadi False Icon buat negara. Tidak hairan la ramai golongan-golongan PLU Malaya menganggap Brother kita ni Icon dia.. Tak tau la sebab ape.. Mabe Abang kita ni Jambu kot..

Tahun depan bakal merubah segala topeng-topeng anwar yang selama ini ternyata mengelirukan rakyat. Bulan January ini kita akan mengetahui keadaan sebenar adakah true or false.. Namun semua tanda-tanda kini kearah True.. Aura Anwar kini masih lagi kuat dikalangan golongan remaja kerana mereka mengaggap Anwar ini adalah bysex.. Golongan bebas generasi sekarang ramai yang kini kearah itu.. Mungkin mereka sudah mempunyai seorang Icon yang menyokong ke arah itu..

Namun apa akan jadi dengan golangan generasi akan datang. Mahukah negara kita dilabel sebagai negara yang liberal dari segi anutannya.. mahukan kita ini juga dilabelkan negara yag eksterimist agama... atau mahukah kita terima negara kita ini seadanya.. politik bukan merupakan Agama.. Jangan mengagungkan Politk.. Bersama degan politik itu perlu akan tetapi nilai la peranan politik itu adakah ianya memberikan kebaikan kepada Agama, Bangsa dan Tanah Air..

salam
ShAhBoY

Tuesday, November 3, 2009

Menyatakan Perkara Yang Benar - Hasan Ali Kena Tutup Mulut!!!!


Pimpinan Tertinggi Pas menasihatkan agar Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali tidak memberi sebarang kenyataan atau komen berhubung mana-mana isu kerana beliau kini dalam siasatan parti.

Dr Hasan berkata, beliau dinasihatkan berbuat demikian supaya tidak mengganggu proses siasatan yang dijalankan.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo yang mengatakan bahawa krisis dalam Pas Selangor hari ini akibat terlalu mengikut telunjuk DAP yang dilihat lebih berkuasa dalam pentadbiran kerajaan negeri Pakatan Rakyat (PR).

“Oleh kerana saya kini dalam siasatan, pimpinan tertinggi parti menasihatkan agar saya tidak membuat sebarang kenyataan sepanjang proses siasatan dijalankan.

“Tempoh siasatan juga belum dapat dipastikan,” katanya.

Sebelum ini, Pas mengambil keputusan untuk menyias:at beberapa pemimpinnya termasuk Dr Hasan berhubung kemelut dalaman yang tercetus hingga menimbulkan ‘huru-hara’ dan cadangan mengadakan EGM bagi menyingkirkan beberapa pemimpin bermasalah.
Macam ni lah orang PAS.. Bila tahu kesalahan dia akan dibongkarkan suruh lah orang tutup mulut.. emm macam mana ni bang... Boleh ke tutup mulut Hasan Ali tu.. Penat jugak Bang...

salam
ShAhBoY

Monday, November 2, 2009

Kes Pusat Hiburan di Selangor - Elizabeth Wong salahkan Media!!!!


Baru-baru ini hebohlah satu cerita yang mendakwa kerajaan negeri akan mengusulkan supaya pusat hiburan dibenarkan beroperasi sehingga pukul 3 pagi. Mula la pihak media main isu ni kat semua akhbar.. Tup-Tup bila isu dah panas nak jadi kontrversi mula la ada orang cuba menyalahkan pihak lain. biasa lah tuduh menuduh ni memang sudah menjadi amalan pakatan pembangkang sejak dari dulu lagi.

Ni yang terbaru Eli bogel kita ni pulak buat kenyataan akhbar menyatakan tidak ada pun suara yang mahu buat usul itu. Serta Eli juga menyatakan kerajaan Negeri tidak pernah menyuarakan Isu mengenai melanjutkan masa untuk semua pusat hiburan di selangor. Dan dia mula lah salahkan pihak akhbar kite ni dan cakap pihak akhbar lah yang punya angkara dan sebab akhbar lah duk buat publisiti pasal selangor ni yang menjadikan selangor hari ni macam ni.

emm jom kita baca kenyataan brother Gagap kita ni pada satu majlis brother Gagap kita ni yang merupakan menteri besar negeri Selangor berkata Kerajaan Negeri Selangor akan membincangkan secara serius cadangan untuk melanjutkan operasi pusat hiburan sehingga pukul 3 pagi di beberapa kawasan pentadbiran pihak berkuasa tempatan atas alasan untuk meningkatkan industri pelancongan di negeri ini.

Mane satu yang betul ni. kite nak percaya Brother Gagap ni ker atau Cik Eli Bogel ni.. aku pun kopuis ni... tapi tak pe la ini merupakan satu bukti yang menyatakan bahawa di selangor ahli-ahli exco dia dah tak sefahaman. Sampaikan MB dia buat steatment pun dia tak tau.. adusss.. Untuk abg-abg Media teruskan membongkar serta menulis.. buat dek je cakap Eli bogel tu..

P/S: Nasib baik geng-geng media ni tak sebar gambar bogel dia.. tu pun dah cukup bagus dah..!!!

salam
ShAhBoY

Friday, October 30, 2009

4 ADUN keluar PKR - Parti Keadilan Rakyat Kian Retak Menunggu Belah!!!


Lama sudah shahboy menyepi kerana banyak kerja untuk menampung keluarga.. tapi hari in tergerak sudah untuk boy menulis satu lagi artikel yang boy rasakan perlu kita sama-sama memikirkannya. PKR parti yang semua telah tahu hanya mementingkan perjuangan Anwar ibrahim kini dilihat sudah retak menunggu belah.. Tahun ini sahaja 4 orang adun PKR telah keluar dari PKR dan merasakan Parti ini sudah tidak releven lagi untuk menjaga kepentingan rakyat. Apakan tidak semua usaha yang dilakukan oleh parti adalah bertujuan untuk menjadikan Anwar Al juburi tu sebagai Presiden Malaysia yang pertama. Boleh ke bang Nuar kite ni.. Duk caca marba dah PKR tu boy tengok bang???

Dua orang ADUN yang pertama yang keluar dari PKR adalah kedua-duanya adalah dari Perak iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Changkat Jering, Kapten (B) Mohd Osman Jailu yang keluar dan Ahli Undangan Negeri (ADUN) PKR kawasan Behrang iaitu Jamaluddin Mat Radzi kedua2 mereka ini telah tahu awal akan masalah dalaman yang telah barlaku dalam PKR yang nyata merupakan Parti perjuangan yang sia-sia. Setelah itu pada bulan Ogos yang lalu seorang lagi Adun yang juga merupakan EXCO lantikan bagi negeri Kedah mengumumkan keluar dari parti. Adun Lunas iaituMohammad Radzhi Salleh Exco Pelancongan Kedah mengistiharkan dirinya keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR). Hari ini pula kem PKR di selangor telah menerima satu berita kejutan iaitu ADUN Pelabuhan Klang Badrul Hisham Abdullah, sejak beberapa bulan lalu menimbulkan spekulasi bakal menyertai Umno, membuat pengumuman itu di sebuah hotel di Kuala Lumpur hari ini.

Apakah sepakulesi yang menyebabkan ADUN-ADUN ini keluar dari parti itu.. lepas ini akan ramai lagi ADUN yang akan keluar dari PKR. Parti PKR ini hanyalah parti yang retorik. Ini merupakan satu sejarah kepada politik negara kerana dalam tahun ini sahaja 4 ADUN telah mengumumkan keluar dari PKR. Apakah sebabnya??

Adakah ini juga akan menguatkan kita bahawa Anwar Ibrahim ini merupakan seorang yang GAY atad PLU??? menurut ADUN Klang BAdrul Hisham Abdullah, sebab utama beliau keluar dari PKR adalah kerana kes liwat yang membabitkan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah antara sebab beliau keluar PKR. Beliau menjadi lebih syak terhadap Anwar yang menurutnya sengaja melengah-lengahkan perbicaraan dan enggan pula menjelaskan perkara itu kepada ahli-ahli parti.

Apa pula penjelasan Kem PKR mengenai perkara ini. sama-samalah kita nanti kannya..

salam
ShAhBoY

Tuesday, October 6, 2009

Unit Pengesan Pengundi Syurga Menyerang Bagan Pinang !!!!


BAGAN PINANG KINI KEMBALI HANGAT APABILA PASUKAN G-FORCE DIKETUAI OLEH KAPTEN NIKI AZIRO YANG KINI TELAH MULA POPULAR TELAH DILIHAT MEMASUKI KAWASAN BAGAN PINANG DAN MULA MENJAMIN GENG-GENG PENGUNDI UNTUK MASUK SYURGA... JANGAN LUPA NANTIKAN KEMUNCULAN MEREKA.. ADIOSSS... WE WANT SYURGA...SYURGA...SYURGA...

shahboy.. ;)

Thursday, September 10, 2009

Antara Kuil, IFC, dan Kerajaan Negeri Selangor.. Dimana Letaknya Ketertinggian Agama Islam???

(IFC telah menyebabkan Agama Islam disama ratakan oleh agama lain. Mana perginya ketertinggian Agama Islam ini??)

Beberapa hari lalu, perencanaan halus musuh Islam berjaya dilakukan, malah lebih memilukan apabila seluruh ADUN Melayu Pakatan Rakyat di Selangor sekadar mendiamkan diri. Mana pergi suara-suara yang kononnya jagoan Melayu di kalangan mereka?

Hasan Ali, Azmin Ali, Yakop Sapari, Suhaimi Syafie, Dr Rani, Saari Sungib, Iskandar Samad sudah butakah?

Kini keputusan MB hasil tekanan Kafir telah memihak kepada kumpulan Inter Faith Council. Sebuah kuil besar berkeluasan 20 ribu kaki persgi akan dibina di kawasan 80% Melayu. Lebih sial lagi Kuil ini jaraknya tak sampai 200 meter daripada surau. Tiga (3) puaka bangsa Melayu (yang mengaku beragama islam) iaitu Khalid Ibrahim, Khalid Samad dan Rodziah menepis dan berhujah gampang. Jawapan politik maha bangsat diberikan, tiada langsung sekelumit perasaan kesal atas tindakan maha sialan memperbodohkan akal penduduk dengan memberi jawapan sial cukup menyakitkan hati. Adakah benar, kiranya mereka (IFC) melepasi dugaan krisis pembinaan kuli besar di seksyen 23 Shah Alam ini.

MAKA KEJAYAAN INI AKAN DIJADIKAN PLATFORM UNTUK MEMBINA SEBERAPA BANYAK LAGI GEREJA, KUIL DAN TOKONG BESAR DI KAWASAN-KAWASAN MELAYU LAIN???

(IFC sudah lama bergerak di Selangor, Iklan ini sy Ambil dari blog Khalid samad..)

Perkara 3 di dalam perlembagaan negara tiada makna lagi kalau ini dibiarkan. Mereka mentafsir perkara 3 itu sesuka hati mereka tanpa merujuk kepada pakar-pakar undang-undang. Sia-sia pemimpin-pemimpin terdahulu memasukannya di dalam perlembagaan. Sebenarnya hak beragama orang lain tidak boleh sesama sekali dilaksanakan dengan menjejas kedudukan Agama Islam - itu maknanya " lain-lain agama boleh diamalkan dengan aman dan damai"!! tak harus hanya melayu sahaja yang bersungguh menyokong konsep Satu Malaysia, semua pihak harus peka dan bertolak ansur. Takda makna Satu Malaysia dikatakan berpaksikan Perlembagaan Negara jika kerajaan PR Selangor buat kerja bahaya semacam ini!!!!

ShAhBoY

Wednesday, September 9, 2009

Isu Kuil Yang Retorik - diantara Bar Council, Hindu Sanggam dan Kerajaan Pembangkang Selangor!!!

Masalah kuil hindu ini bukan sekarang baru hendak menjadi masalah rumit. Telah lama perkara ini berlaku dan ade sebabnye shahboy berkata begitu. Cuba kita lihat sejarah pembinaan kuil di seluruh negara. Rata-rata menggunakan taktik yang sama iaitu kaum-kaum india ni main sedap je nak bina kat mana-mana tak kira kat tanah siapa dan kawasan mana. bila kena roboh diaorang ni pakat ramai-ramai buat bising satu dunia kata kerajaan atau orang melayu zalim padahal orang Melayu sendiri nak bina surau atau masjid pun kena mintak kebenaran dari kerajaan. Cuba kita pikir apa sebab taktik bina kuil ini perlu dilakukan sebegini. Ada udang disebalik batu ke???

Baru baru ini Bar Council turut simpati (ahli-ahli bar council semua hindu mesti la simpati) terhadap isu kuil ini. Satu kenyataan telah dikeluarkan oleh mereka iaitu dengan berkata sama ada seksyen 23 Shah Alam merupakan kawasan majoriti melayu tidak penting atau releven lagi. Menurut mereka lagi ia tidak boleh diguna sebagai alasan untuk menolak pembinaan kuil. Pembinaan kuil itu perlu terus dilakukan. Ape punya bar Council yang memang dah tak releven lagi. Anda masih lagi bias dalam membuat keputusan. Sebab mangkuk-mangkuk kat dalam sana masih ada interest nak jadi wakil rakyat pembangkang... sebab tu la buat steatment macam tu..

lihat balik pada perlembangaan persekutuan perkara 3 agama bagi persekutuan tanah melayu.. Baca elok-elok wahai peguam yang kurang pandai!!!! sy pun bole jadi peguam macam ni!!!!

Apakah maksud sedemikian?? Agama Islam tidak penting lagi ker sebagai agama persekutuan??? Apa pula pendirian peguam islam dalam bar Council??? malaysian need the answer!!!

kepada penduduk syeksen 23 TAK PAYAH LAH NAK JUMPA ATAU MINTAK MAAF DEKAT PERSATUAN HINDU SANGAM NI. KORANG TAK PERNAH BUAT SALAH KAT MEREKA PUN. YANG SALAH ADALAH KERAJAAN MANGKUK SELANGOR YANG SINONIM DENGAN NAMA KERAJAAN PENIPU RAKYAT YANG BERAT SEBELAH DAN BODOH DAN KHALID GAGAP TU YANG GAGAP SANGAT.. TAK PANDAI BUAT KERJA!!!

ShAhBoY

Sunday, August 16, 2009

PAS - Diantara Takbir dan Take Beer !!!


Semanjak dua menjak ini senario politik tanah air khususnya parti pembangkang umpama menyuluh pada waktu siang.. Kini wajah-wajah jahat mereka di balik pakaian yang menutup aurat mula menampakkan diri. Bagi PAS tidak ada negara ISLAM yang ada Negara SELAM, bagi DAP Tidak ada Negara Malaysia tapi ada Negara Singapura, bagi PKR pula Tidak ada Tanah Melayu yang ada Tanah Amerika!!!

Isu di selangor baru-baru ini mula membuka mata semua rakyat khususnya rakyat melayu yang terlalu taksub akan PAS kononnya yang begitu ISLAM kerana selalu melaungkan TAKBIR.. akan tetapi di Selangor mereka melaungkan TAKE BEER!!!!

Apa sudah jadi ni bro!!! Dahulu PAS dengan langtang menyuarakan pengharaman ARAK di negara ini dan jika mereka dapat menawan Selangor mereka akan tutup kilang ARAK!!!! tapi yang jadinya pula adalah memberi tender-tender baru kepada peniaga cina untuk menjual arak di sekitar kawasan Selangor walaupun kawasan itu majoriti orang ISLAM!!!! Memang take beer Lah bro!!!


Dahulu juga Ustaz Harun Din dengan lantang mengutuk kerajaan kerana membenarkan penjualan arak di Langkawi Kerana negara ini negara ISLAM tetapi mana pula kelibat Ustaz Harun Din ini semasa Selangor membenarkan penjualan arak berleluasa di Selangor!!! mana Ustaz pegi.. emm tengah ubat orang kat Darul Shifa Kot???

Apa jadi pula dengan ulamak yang kononnya maksum En Nik Aziz ni!!! Awat senyap bila Hassan Ali bagi jual Arak kat selangor!!!! bila Nasaruddin nak baik-baik dengan UMNO pandai pula teriak maki hamun semua keluar tapi bila tang ni dia buat-buat tak nampak pula!!! Awak cek rabun ka????
Yon Can Fool EverOne but Not Always!!!

shahboy
ThE RiSe AnD FaLL

Monday, July 20, 2009

Selangor - The Mafia Wars Game


Isu kematian Teoh Beng Hock yang hangat diperkatakan kini telah membawa kepada kita tentang satu pendedahan yang begitu eksklusif dan ternyata pendedahan ini telah membuat ramai pihak terkejut dan terkedu melihat akan Tertonggelnya Pakatan Pembangkang di Selangor. Disebalik wajah Exco-exco yang hensem-hensem dan Cute-cute belaka, rupa-rupanya mereka telah menyimpan seribu satu rahsia yang tiada satu pun rakyat Selangor menyedarinya. Namun, masih ingatkah kita "sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke bumi". begitulah perumpamaan yang dapat shahboy simpulkan apa sebenarnya telah berlaku di Selangor.

Kini Kerajaan negeri Selangor sebenarnya telah mempunyai satu lagi kerajaan yang dipanggil kerajaan "Underworld" yang sememangnya mereka gunakan untuk mengutip hasil-hasil kekayaan mereka selama ini. Mana tak nya bro, next election belum tentu lagi selangor depa punya so sekarang ni sudah ade apa lagi kutip la apa yang patut kita kutip... Itulah orang-orang Parti Pembangkang yang selalu mengunakan Wang Rakyat sebagai HAK RAKYAT.. akan tetapi sebenarnya mereka la yang KEBASSSS!!!

Mereka kini dibawah kelolaan DON "God Father" KHALID telah membuka cawangan baru Mafia Wars dimana DON KHALID ini telah berkerjasama dengan DON "Skilled Bos" Ronnie Liu dan Don " Capo" Hian wah dimana mereka ini telah membuat job yang baru sahaja mereka selesaikan. Kenapa perlunya kerajaan selangor menjaga kebajikan gansgter-gangster ini sedangkan kesemua gangster-gangster ini merupakan ALONG-ALONG yang digunakan untuk menjadi HIT MAN mereka..


Sekarang ini DON RONNIE cuba mengkambing hitam SPRM dan itu juga adalah merupakan salah satu job dia supaya di pun boleh jadi God Father satu hari nanti. Memang sah ada benda yang tak kena dengan Kematian Beng Hong ini kerana ianya melibatkan kes yang berat. Nampaknya kerajaan Negeri Selangor telah memberi rasuah kepada bakal isterinya sebanyak RM20000 supaya isterinya menutup mulut dan mengikut telunjuk DAP sebagai kononnya kos pengebumian. Adakah ini patut.. Siap bagi rasuah dekat orang mati lagi ker!!!!!

Namun sehingga kini persoalannya kenapa kerajaan Selangor ini membiayai mafia-mafia ini. Ingat jadi wakil rakyat buat kerja kepada rakyat.. Hang tu balaci rakyat bukannya duduk senang kat atas tu siap bukak underground empayar dan kutup semua wang haram!!!!

To DAP and Pakatan Pembangkang The truth will rise soon.. You can Fool people once but not always.. When the time has come you will fall and i will rise!!!

shahboy
BlOgGiNg To UnBlOcK

Sunday, July 19, 2009

Keputusan Manik Urai - Masih Lagi Ada Cahaya Di Hujung Terowong Yang Gelap...!!!


Keputusan di Manik Urai baru-baru ini telah menampakkan satu aura baru yang bakal melanda negara pada PRU 13. Tatkala Pakatan Pembangkang selama ini sedang bergembira dan seronok akan satu per satu pilihan raya kecil ke arah mereka tetapi pilihan raya kecil kali ini walaupun memihak kepada mereka tetapi memberikan sejuta hadiah yang pahit daripada pengundi-pengindi mereka. Apakan daya itulah yang perlu di telan oleh mereka yang selama ini hanya melaungkan untuk Rakyat.. dan memperjuangkan Hak Rakyat.. tetapi Apa yang sebenarnya dia buat.. Satu pun tak ada hanya laungan Takbir dan berhimpun di jalan-jalan yang menjadi budaya tarikan serta menifesto mereka!!!

Rakyat yang selama ini mahu mereka memperjuangkan hak mereka seperti diperkudakan untuk memenui hasrat serta kepentingan mereka.. Semua ini adalah pilihan rakyat untuk mereka.. Siapa suruh pilih.. Ari tu degil sangat dan sekarang ni rasa la apa dah jadi dekat bandar kamu..

Melihat dari senario yang baru boleh shahboy katakan setiap kegelapan terowong itu pasti akan ada sinar dihujungnya.. Kekalahan yang bermaruah telah dicatatkan oleh UMNO di Kubu Kuat PAS di Manik Urai dan sekaligus keadaan ini telah memberikan semangat kepada UMNO untuk berkerja dengan lebih gigih. Hasi daripada PRK ini juga telah menampakkan bahawa rakyat telah mula percaya terhadap kepimpinan Kerajaan yang telah diterajui oleh Dato Seri Najib yang selama ini bertungkus lumus memperjuangkan suara Rakyat!!!

All the best to you guys.. and tu Mr Anwar Ibrahim mengaku je la hang tu bontot Saiful.. tak yah la auta lebih2.. Aduss!!!Justify Full

Shahboy - BlOgGiNg To UnBlOcK


Masuk PKR - Hadiah Chua Jui Meng Terhadap Rakyat BN Yang Menyokongnya Selama 23 Tahun!!!


Shahboy tidak terkejut dengan tindakan Bekas Menteri Kabinet ini yang telah keluar dari MCA dan menyertai PKR. Biasalah jika sesorang itu tidak mempunyai pengaruh dan kepentingan maka dia mula berasa gusar akan nasib masa depannya. Dua kali dia telah berusaha untuk menjadi Presiden MCA tetapi gagal. Ini adalah kerana dia ada agenda dan interest lain yang baru hari ini dapat semua rakyat Malaysia kenal siapakah Manusia yang bernama Chua Jui Meng..

Selama 23 tahun dia telah mengunakan MCA dan BN untuk bertapak dan membina masa depan anak-anaknya. Berapa banyak kekayaannya telah diperolehi hasil daripada kepercayaan rakyat-rakyat yang jelas berdiri teguh dibelakangnya semasa pilihanraya-pilihanraya supaya dia menjadi wakil kepada rakyat. Dan kini jelas inilah hasilnya.. Dia hanya pentingkan kuasa dan pengaruh bukannya rakyat yang selama ini dilaung-laungkan oleh dia kononnya menjaga hak rakyat.. Bila hilang kuasa dalam parti terus tukar parti.. KONONNYA NAK BUAT PERUBAHAN.. YANG HANG DUDUK DALAM BN SELAMA 23 TAHUN TU APA KEJADAHNYA TAK BUAT PUN PERUBAHAHAN KE.. !!!!

Betul ke hanya di dalam PKR boleh membela nasib rakyat.. Kalau tak dah lama dah Selangor tu tak ada problem macam sekarang ini.. Siapa yang tadbir Selangor.. Bukan Khalid GAGAP ker.. dia pun dulu gila kuasa jugak.. Dulu masa duduk dalam BN GILA NAK JADI MENTERI BESAR. DIA CAKAP BOLEH JAGA SELANGOR ELOK... BILA TAK DAPAT MERAJUK KELUAR PARTI MASUK KEADILAN... DAPAT PULAK JADI MB... TAPI SEKARANG APA JADI DENGAN SELANGOR... HANCURRRRR!!!!!!!!!! TAHUN NI DIFISIT BRO TAK PERNAH-PERNAH SELANGOR DIFISIT... TAHUN NI PULAK JADI MACAM TU... DASAR MB GAGAP YANG RASUAHHHHH!!!!

Di dalam PKR boleh dikatakan Kesemuanya merupakan AHLI-AHLI politik yang kecewa... Bila dah tak ada kuasa dan pengaruh mula lah tubuh parti baru pastu lantik suka hati calon untuk bertanding dalam pilihanraya.. Yang sambolnya Pengundi-pengundi mereka la duduk bertungkus-lumus buat kerja BOS duduk relak kat atas main BONTOT JAMBU!!! Apa punya parti daaaa!!!!!!

Cakap macam Keling.. Memang padan pun semua dalam PKR pun penuh dengan kaum kerabat Anwar dari Sri Langka.. Lebih kurang la tu cakap pun tak serupa bikin!!! Adei Macha!!!

Shahboy - The Rise Of The Fallen

Friday, July 17, 2009

Gangster upahan DAP Dalang Kepada Kematian TEO??? - Kematian Teo Beng Hock Adakah Ianya Berkaitan Dengan SPRM Atau DAP????


hari ini kononnya Geng-Geng DAP telah bersepakat membuat petunjukan dan perarakan seperti perarakan tahun baru cina supaya kononnya SPRM perlu bertangung jawab terhadap kematian Su politik Exco DAP ini. Boleh dikatakan Satu Modus Operandi yang Jahat telah dilakukan oleh DAP supaya Kerajaan Dilebel sebagai penyebab utama kematian Teo!!!

Buat Apa seseorang itu mahu membunuh seseorang yang tidak mempunyai kepentingan langsung kepada dia melainkan dia mempunyai perbagai rahsia yang mahu dibongkarkan. Cuba lihat senario satu..

Senario Satu

Teo Beng Hok telah ke SPRM untuk menjadi saksi dan dia sendiri yang melaporkan salah laku Exco-Exco DAP yang menguasai Kegiatan Kongsi Gelap di Selangor..

Menurut sumber, Teo kurang berpuas hati dengan cara pentadbiran berberapa adun DAP di selangor, cara Ronnie dan Hian Wah menggunakan kongsi gelap dalam pentadbiran kerajaan dan dengan suka-suka mengunakan peruntukan kewangan kerajaan negeri membiayai kegiatan kwong si gelap tidak di senangi oleh Teo dan memang betul apa yang di laporkan oleh ahli parlimen wangsa maju YB. Wee Choo Keong yang mana ronnie dan Hian wah menggunakan kongsi gelap, dan pejabat Exco telah digunakan sebagai tempat bermesyuarat mereka yang dikatakan mempunyai kaitan dengan peniagaan haram dan aktiviti haram.

Mungkin tidak tahan dengan kerenah kongsi gelap yang selalu turun naik pejabatnya maka Teo mula mengugut Ronnie dan Hian Wah supaya memberhentikan segera kegiatan itu tapi tidak di endahkan oleh dua ekor exco itu. Sudah tidak tahan dengan keadaan itu maka Teo dengan beraninya membuat laporan kepada SPRM tentang kegiatan ronnie dan Hian Wah.

Tidak ada dalam sejarah dunia saksi kepada seseorang tu yang mempunyai bukti yang kukuh di bunuh olehnya sendiri.. bodoh la tu.. pluss mangkuk bin ayun!!! logik la bor kalu ko pun saksi aku mesti lah aku lingung ko abis-abis tu kepentingan aku.. so hope you understand

Kesimpualan Disini siapalah yang mahu membunuh Teo adakah ianya berkaitan dengan SPRM atau DAP???? Anda yang menentukan kesimpulannya!!!

Senario Kedua

Mayat Teo Beng Hock, 30, ditemui di atas bumbung bangunan bersebelahan bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Shah Alam.

Tersangat bodohlah SPRM kalu dah pukul orang dam kemudian tak sembunyi tapi letak mayatnya di situ. Lebih munasabah ada pihak saja nak tuduh SPRM. biasa la bro takut akan kegiatan haram dia terbongkar dan takut dia masuk dalam JAIL!!!

Tektik membuat jahat dan kemudian tunding jari kepada orang lain, terutamanya musuh, bukan tektik baru lagi bro.. so kesimpulannya.

Kesimpualan Disini siapalah yang mahu membunuh Teo adakah ianya berkaitan dengan SPRM atau DAP???? Anda yang menentukan kesimpulannya!!!

Shahboy - Rise Of The Fallen

Thursday, July 16, 2009

Keputusan Kes Liwat & Menjubur - Diantara Kemaksuman Anwar Dan Kebenaran Yang Nyata Dari ILLAHI!!!


Petang ini merupakan penentu oleh mahkamah tinggi yang bakal kita degari bahawasanya keputusan kes liwat Anwar akan dibicarakan atau tidak. Namun sebenarnya kes yang dibicara atau tidak di mahkamah hanyalah keputusan yang dibuat oleh juri. Walau bagaimana, jika anwar menang petang ini ia tidak bermakna dia tidak menjuburi Saiful. Anwar bukan lah Maksum yang hanya dia cakap sahaja betul.. kalau begitu kenapa pada 16 Sept dahulu dia kata pasti dia akan jadi PM.. kenapa sampai hari ini senyap dan diam.. JIKA SESEORANG ITU MENIPU DAN PERNAH MENIPU MAKA SETIAP PERBUATAN DAN PERCAKAPANNYA AKAN KEARAH PENIPUAN.. tidak ada pun seseorang itu menipu hanya sekali sahaja seumur hidup..

Anwar selalu bercakap dekat mana-mana ceramah ( semua ceramah dia ayat sama saja dah boleh hafal, first isu kononnya di dera pada 1998, ditumbuk, isu rahsuah, najib antatuiya dan isu dia difitnah kes liwat.. Tak ada isu lain ke bro.. ) dia akan bercakap tentang ini.. "Malaysia is Demoracy country and here we still stick with the RULE OF JUNGLE. We want the RULE OF LAW not the RULE OF JUNGLE". Kalau hanya tahu berbicara mengenai Rule Of Law tetapi tidak praktikalnya APA KEJADAH TUUUU!!!! IF YOU DARE TO SPEAK IT, LETS BRING IT... IF YOU REALLY DIDNT DID IT..WHY YOU RUN AWAY FROM IT!!!!

Bak kata pepatah Hanya Jauhari Yang Mengenal Manikam.. Sama seperti ini "HANYA ANWAR YANG MENGENAL JUBURI!!! .


PKR hanya parti yang berjuang semata-mata untuk Anwar dan mahu menjadikan dia sebagai PM kononnya.. Abis orang-orang lain dalam PKR tu balaci Anwar ke... Diaorang jadi Anjing Anwar ke.. ??? Dia orang tak minat ke nak jadi PM jugak.. buat ape nak jadi wakil rakyat dan jadi balaci kepada Anwar tu... Penat je ko keluar masuk ISA dan mamat tu duk menjubur kat luar.. emmm penat BRO!!!!

Kita semua mahu kebenaran yang nyata bukan kebenaran yang olok-olok oleh Anwar mangkuk tu... Kenapa takut untuk berbicara di Mahkamah dan pelbagai alasan dia nak guna.. Apa semua ni.. Nanti adalah Cakap Mahkamah berat sebelah dan berpihak kepada kerajaan.. Kepala Hotak Hang Berjambul!!! Kenapa dari dulu lagi dia cakap saja mahkamah tidak adil la .. ada dia buat petisiyen lawan Mahkamah??? Cakap saja atok dia pun boleh cakap macam tu.. tak payah suruh dia cakap!!! and one things Kenapa BAR COUNCIL masih kearah pembangkang.. Mereka kenapa tidak buat apa2 jika mereka tahu mahkamah dikatakan bias dan tidak adil..

Bro if you nak bawak kes ni ke ICJ pun tak pa bawak lah unless itu yang terbaik utk you.. we want this to be end soon!!! dont just make this situation getting worst!!!

Kembali kepada persoalan " Diantara Kemaksuman Anwar Dan Kebenaran Yang Nyata Dari ILLAHI..???? Ianya akan kita ketahui kelak.....

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

Wednesday, July 15, 2009

Eksklusif Dari Mahkamah Tinggi - Sulaiman Abdullah Peguam Anwar Ibrahim Menarik Diri Dari Membelanya


Mahkamah Tinggi di sini akan mendengar permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mendapatkan dokumen berkaitan kes liwat bekas pembantunya pada pukul 2 petang ini.Hakim Datuk Mohammad Zabidin Mohd. Diah menetapkan sedemikian semasa menemui pihak pembelaan dan pendakwaan di kamar beliau pagi ini. Hakim tersebut juga telah dimaklumkan bahawa peguam Sulaiman Abdullah menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL).Anwar sebelum itu memberitahu wartawan bahawa Sulaiman telah menasihatkan beliau untuk melantik peguam lain buat sementara waktu.

Menurutnya, Sulaiman memaklumkan kepada beliau petang semalam bahawa dia tidak boleh meneruskan pembelaan buat sementara waktu berikutan masalah kesihatan yang dihadapinya."Sulaiman beritahu dia tidak mahu menangguhkan perbicaraan itu dan berbincang untuk memikirkan peguam yang lain," katanya.

ULASAN SAUDARA SAIFUL

- Utusan[Ulasan Saya] Jika benar, saya doakan agar beliau cepat sembuh. Tidak berkesempatan untuk saya bertemu dan disoal jawab oleh beliau. Beliau telah diselamatkan oleh Allah swt daripada terus berada dikancah kebatilan yang amat dasyat. Semoga Ketua Peguam Bela yang baru dapat menjalankan tugas dengan profesional dan yang paling penting, mempunyai tahap kesihatan yang baik.Persoalannya sekarang, siapa yang akan dilantik sebagai Ketua Peguam Bela yang baru? Adakah diantara 8 peguam yang mewakili terduduh sekarang? Sama-samalah kita nantikan.Setiap perkara yang berlaku itu pasti ada hikmah disebaliknya. Saya tidak akan berhenti memohon doa dan pertolongan dari Allah swt. Kepada Allah saya berserah.

Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

Tuesday, July 14, 2009

UMNO menang di Manik Urai.. Kemungkinan 200 Majoriti Undi ???


Kira-kira jam 7.00 petang tadi.
Sekumpulan penyokong BN di bilik operasi parti itu di Manek Urai kelihatan bergembira "atas kemenangan" calon mereka Tuan Aziz Tuan Mat.

Ada sumber menyatakan kemenangan sebanyak "30 undi", sementara terdapat sumber menyebut "200 undi".

Calon BN dan pemimpin BN tidak kelihatan di situ. Mungkinkah Kali ini Sinar baru buat UMNO dan BARISAN NASIONAL!!!!!!

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

Friday, July 10, 2009

Manoharan dan Isu Status Bumiputera - Kenapa Tidak Minta Dengan Kerajaan India...


Manoharan kini Menjadi Ikon Filem Tamil masa kini. terlalu banyak perkara yang dilakukan olehnya untuk meraih populariti kaum india supaya namanya disemat dan menjadi kegilaan minachi-minachi di ladang-ladang. Apakan daya tak ada isu yang mahu di jaja, lalu cuba menjadi hero di dalam kandangnya sendiri. Begitulah tradisi yang selama ini di bawa oleh pemimpin-pemimpin yang dikatakan Malaysian Malaysia yang nyata mahu menjual negara kepada bangsa luar.

Hari ini telah menjadi agenda yang paling utama kerana pelakon Baru tamil ini telah meminta kepada kerajaan supaya memberikan status bumiputera kepada mereka. Yang menjadi isu ini adalah kenapa dia ini mahu cuba main api dengan meminta hak-hak orang melayu.. Perkara 153 kini telah mula digugat dan diancam.

Inilah hasil dari orang-orang melayu yang bangsat dalam PKR dan PAS yang masih menyokong golongan-golongan bangsat dalam DAP!!! Kenapa mahu meminta HAK MELAYU sedangkan DIA telah terlalu banyak menrampas harta melayu!!!!!

DAH KIRA BAIK DAH DATUK HANG DULU KERAJAAN BAGI KERAKYATAN... KALAU TIDAK NAK PERGI MANA.... NAK BALIK INDIA PUN TAK BOLEH BRADER... INDIA PUN TAK IKTIRAF HANG SEBAGAI RAKYAT DIA!!!!


sebagai nasihat dan pengajaran kepada bangsat DAP ini, sila buat permintaan anda untuk mendapat kerakyatan di INDIA kalau tak mau duduk Malaysia sila keluar dari MALAYSIA!!!

This is not the place for a person who think they a hero but actually they are really useless!!!

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

Wednesday, July 1, 2009

Cerita Sebenar Di Sebalik Klip Video Memfitnah Datin Seri Rosmah Mansor.. Pendedahan Yang Berkepentingan??? (PART 2)

vb

Sejak akhir-akhir ini maka 'bertebaranlah' video klip Datin Seri Rosmah Mansor di dalam Internet yang para pelakonnya terdiri daripada beberapa wanita dan lelaki yang didakwa 'rapat' dan mempunyai talian darah dengan beliau. Dalam video tersebut Rosmah secara terang-terangan digambarkan sebagai 'wanita jahat dan berpuaka' yang mengamalkan ajaran sihir untuk menawan hati Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tak cukup dengan itu, Rosmah juga digambarkan sebagai ibu yang kejam kerana mengabaikan anak-anaknya serta kakak yang zalim kerana membuang adik kandungnya sendiri. Tetapi tahukah anda realiti dan kebenaran di sebalik semua tuduhan berat itu? Tahukah anda ia adalah sebahagian daripada strategi pihak tertentu untuk terus mencalitkan arang di muka Rosmah dan Najib setelah usaha sebelum ini untuk mengaitkan mereka berdua dengan kematian Altantuya gagal?

Tahukah anda dalam video klip berkenaan, para penonton telah ditipu hidup-hidup dengan fakta yang jauh menyimpang daripada keadaan yang sebenarnya?

Antara yang paling mengejutkan adalah pengakuan 'adik' Rosmah iaitu Rosmanuddin yang membuat pelbagai tuduhan dan fitnah liar termasuk melabelkan perkataan 'pembunuh' terhadap kakaknya sendiri. Setelah disiasat dan diselidiki, rupanya Rosmanuddin hanyalah anak angkat tetapi telah dianggap sebagai darah daging sendiri baik di pihak Rosmah mahu pun Najib. Rosmanuddin diserahkan oleh keluarga kandungnya kepada ibu bapa Rosmah seawal umur 12 hari lagi di dalam sebuah estet dengan masih berbalut kain batik.

Sejak itu Rosmanuddin disayangi dan dijaga bak menatang minyak yang penuh oleh keluarga Rosmah. Sampai satu tahap, disebabkan ketidakmampuannya memiliki kediaman sendiri, Rosmah membenarkan Rosmanuddin dan anak isterinya tinggal di rumah mereka. Oleh kerana itulah, kad pengenalan Rosmanuddin tercatat alamat kediaman Perdana Menteri di Jalan Langgak Duta. Tidak cukup dengan itu, Rosmah juga memberi sebuah apartment untuk keselesaan Rosmanuddin dan keluarganya berhampiran kediaman mereka

Namun Rosmanuddin ternyata telah melampaui batas apabila sering menyalahgunakan nama baik Najib dan Rosmah untuk kepentingan dirinya sendiri. Walaupun Rosmah belum melihat video yang dimaksudkan, Unta Belang difahamkan beliau sangat kecewa di atas tuduhan yang Rosmanuddin 'ciptakan' itu. Lebih menyedihkan Rosmah, Rosmanuddin turut mendakwa yang beliau telah mengabaikan anak-anaknya hasil perkongsian dengan suami terdahulu.

"Ibu mana yang tak sayangkan anaknya," jawab Rosmah yang kesal dengan fitnah tak berasas berkenaan.

Dalam video berkenaan, turut dipaparkan sedutan temubual dengan sepupu Rosmah yang bernama Mohd. Arshad, makciknya yang bernama Induk Leha, keluarga angkatnya Datin Che Mah dan seorang lelaki bernama Ikmal Hisham (anak Datin Che Mah). Difahamkan Rosmah sekali lagi terkejut dengan kemunculan nama-nama 'asing' tersebut kerana tiada seorang pun di antara mereka yang dikenalinya. Rosmah menegaskan, beliau tidak dibesarkan di kampung ibunya dekat Seri Menanti kerana sejak kecil lagi dibawa oleh ayahnya ke Rembau.

Bagi yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai penjelasan kisah yang memalukan ini boleh melayari http://malaysia-instinct.com/english/index.php?option=com_content&view=article&id=8338:when-news-reporting-gets-sensational&catid=35:national-news&Itemid=40

Malangnya dalam masyarakat kita, ramai yang malas berfikir. Lebih suka bergantung kepada cerita orang lalu dipencenkan otak sendiri. Apa yang orang cakap ditelan bulat-bulat, apatah lagi jika berita-berita sensasi. Tuduhan jahat itu lebih enak dari segala hidangan istimewa. Dalam kelompok agama pun ada yang sanggup menuduh orang murtad sehingga dipercayai umum.

Sumber yang beginilah yang membawa cerita yang pelbagai untuk menjatuhkan orang yang dibenci, atau yang bersaingan dengan dirinya atau kerana mengangkat namanya.Jika manusia menganggap apa yang disebut masyarakat itu semuanya benar, tentulah masyarakat fasik juga berada atas kebenaran.

Dalam dunia Internet hari ini maruah dan harga diri manusia dijual begitu murah. Seseorang yang ada di hadapan komputer begitu ringan tangan dengan memfitnah orang lain apa yang dia suka. Seakan mereka berasa dosa memfitnah melalui maya itu tidak dapat dikesan oleh Allah atau disoal pada hari kiamat. Para pelayar Internet pula ramai yang menerima khabar bohong itu lalu dijadikan bahan masyarakat untuk memburukkan orang lain.

Sabda Nabi s.a.w. ketika haji terakhir baginda: Sesungguhnya darah kamu, harta kamu, maruah kamu adalah haram antara kamu (untuk dicemari), seperti haramnya (mencemari) hari ini (hari korban), bulan ini (bulan haram) dan negeri ini (Mekah). (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Mereka ini jika ditanya mengapakah awak menyebarkan berita tidak ada bukti yang diterima oleh syarak?

Mereka akan menjawab dia itu musuh kami, kami pejuang Islam dan lagipun ramai orang suka berita itu dan cakap di sana sini. Maka cakap orang ramai pun seakan mengambil tempat wahyu Tuhan dalam kehidupan mereka, lalu terhukumlah ramai manusia tanpa bukti melainkan atas nama ‘ramai orang cakap’.

Astagfirullahazim...

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

Tuesday, June 30, 2009

Kenapa Berhala Bukan Masjid - Luahan Hati Seorang Remaja Berusia 19 Tahun Terhadap Kerajaan PAS di Kelantan

( Kenapa Berhala yang menjadi mercu tanda negeri Kelantan sedangkan ianya menunjukkan kemegahan Agama budha yang sememangnya bukan agama bagi Nik Aziz)

Artikel ini shahboy ambil dari blog rakan-rakan(link). Melihatnya mempunyai siknifikan yang penting supaya rakan-rakan blogers tahu akan apa sebenarnya yang telah berlaku pada negara kita khususnya Agama Islam. Shaboy memasukkan gambar yang begitu Eksklusif lihat dan tolong sebarkan. Ini adalah kebenaran dan bukan rekaan fakta. Salam

Assalamualaikum wbt. Saya memohon maaf jika artikel saya ini tidak berkaitan dengan tajuk, tetapi saya ingin juga menulis bagi meluahkan pandangan saya dalam arena politik kerana sesungguhnya agama dan politik tidak boleh sesekali dipisahkan. Sebelum saya meneruskan, saya minta setiap pembaca menggunakan akal bagi membuat keputusan kerana itulah gunanya akal. Saya adalah pelajar yang berasal dari Kelantan dan bakal melanjutkan pelajaran ke luar negara.

Umur saya adalah hampir seusia dengan pentadbiran Pas di Kelantan iaitu 19 tahun. Datuk dan moyang saya adalah imam di sebuah kampung dalam daerah Pasir Mas/Tumpat. Setentunya keluarga kami adalah penyokong Pas yang amat setia sehinggakan TG Nik Aziz sendiri pernah beberapa kali menggunakan rumah antara ahli keluarga kami bagi mengadakan ceramah Pas.

Namun akhir-akhir ini keluarga kami agak 'pening' apabila memikirkan telatah beberapa pemimpin Pas yang seolah-olah sanggup menggunakan agama bagi meraih undi. Inilah yang menyedihkan kami. Selama Pas bertapak di Kelantan, setahu saya Pas tidak pernah membina sebuah masjid pun bagi menjalankan syariat Allah di bumi Kelantan. Kami sememangnya boleh menerima kenyataan bahawa kerajaan negeri tidak mempunyai wang kerana kerajaan Pas adalah kerajaan yang bersih.

( Apakah sebenarnya tujuan Kerajaan PAS dengan membina berhala ini. Sedangkan sepatutnya PAS memperjuangkan Agama Islam. Dimana Perginya Ketertinggian martabat Agama Islam????)

Oleh itu keluarga kamilah antara keluarga yang aktif memberi sumbangan terhadap pembinaan masjid dan pembangunan beberapa sekolah tahfiz termasuk menyediakan tanah untuk membuat fasiliti dan tidak kurang juga sumbangan kewangan kerana keluarga kami diberi kurniaan rezeki yang murah dari Allah SWT. Tetapi kami agak terkilan apabila 'berhala' kaum Buddha begitu aktif dibina di Kelantan. Dan yang lebih menyedihkan saranan Rasulullah SAW agar 'berhala' ini dibina lebih rendah dari menara masjid seolah-olah tidak dijalankan di negeri yang kami banggakan sebagai Serambi Mekah.

( Kenapa perlu dibina dua patung berhala, sedangkan kita tahu penduduk kelantan majoritinya orang Islam. Mungkin PAS berasa megah dengan pembinaan berhala ini!!!!!!)

Seingat ayah saya, semasa kerajaan BN mentadbir Kelantan, permohonan kaum Siam untuk membina sebuah berhala di Kampung Berok, Pasir Mas tidak diluluskan kerana ketinggiannya yang agak menonjol. Lalu setelah dipohon lagi, maka kerajaan BN meluluskan dengan syarat;

1. Berhala itu tidak boleh dibuat menegak, tetapi perlulah dibaringkan.
2. Berhala hendaklah terlindung agar tidak mengganggu kaum Melayu di sekitarnya.

Tetapi di bawah kerajaan Pas mentadbir semakin banyak projek 'berhala' yang diluluskan di Kelantan. Berhala duduk yang berada di Jong Bakar, Tumpat telah diluluskan walaupun ketinggiannya menyamai 5 atau 6 tingkat bangunan.

( Berhala duduk yang berada di Jong Bakar, Tumpat Kelantan)
(Islam tidak lagi dipandang tinggi di negara kita kerana ada orang yang mengaku diri mereka ISLAM sangum mengagungkan Agama lain dari agamanya sendiri. Ku berserah pada mu Ya Allah!!!)

Jadi kami agak terkilan, tetapi memandangkan kami inginkan sebuah kerajaan Islam, maka kami masih lagi menyokong kerajaan Pas, bahkan moyang kami telah mendermakan seutas tali lehernya yang bernilai beberapa ribu ringgit ketika ceramah Pas yang dianjurkan ketika saya di sekolah rendah sebagai tanda sokongan. Tahun demi tahun berlalu dan sekali lagi kami dikejutkan dengan pembinaan berhala dekat dengan 'Kok Keli'. Dan apa yang menyedihkan lagi TG Nik Aziz sendiri yang datang merasmikan beberapa majlis keagamaan.

Kemudian sekali lagi kami dikejutkan dengan pembinaan terbaru 'berhala Buddha' terbesar di Asia Tenggara di Kampung Tawang, Bachok. Atas dasar ingin tahu, demi Allah, saya, ayah, ibu dan adik lelaki telah pergi ke wat Siam di Kampung Tawang yang menempatkan berhala yang terbesar di Asia Tenggara.

(Berhala Buddha' terbesar di Asia Tenggara di Kampung Tawang, Bachok)
(Tidak perlu untuk membina setinggi-tinggi berhala ini.. ini adalah menjunjukkan bertapa kukuhnya Ajaran Budha di Kelantan. Bernarkan nik Aziz setuju dengan Agama Budha ini.. Mana perginya Kubah-kubah masjid.. Ingat Rakan-rakan kita masih lagi ditindas di selatan Thailand. Mengapa kita perlu mengagungkan Ajaran ini. )

Ditakdirkan Allah, kami telah diberi penerangan oleh saminya sendiri yang datang kepada kami setelah melihat kami melawat berhalanya. Pakaian sami itu berwarna putih.

Menurut tok sami itu ketinggian berhala ini menyamai 12 tingkat bangunan. Ketinggiannya melebihi 100 kaki dan diletakkan secara berdiri. Berhala ini dibina betul-betul bertentangan dengan kiblat solat. Menurut sami itu lagi kerajaan negeri sendiri telah meluluskan projek itu dan telah memberi sumbangan sebanyak RM60 RIBU RINGGIT melalui wakilnya Datuk Anuar Tan. Kami terkesima mengapa dengan mudah peruntukan diberikan untuk membina berhala, sedangkan Nabi Allah Ibrahim sendiri dengan kudrat Baginda memusnahkan berhala.

Tok sami itu memberitahu, bahawa pelancaran perasmian tokong Buddha itu akan disempurnakan oleh TG Nik Aziz sendiri pada 6 Jun 2009. Kami pun mengambil keputusan untuk pergi sekali lagi pada 6 Jun. Tetapi Datuk Anuar Tan yang datang merasmikan kerana menurut orang kampung TG Nik Aziz ditegur oleh beberapa tok guru pondok agar tidak terlalu menonjolkan diri di rumah ibadat Siam. Kami diberitahu kos pembuatan patung itu sahaja melibatkan belanja lebih daripada RM2 juta. Kami terkesima. Kami terfikir syiar manakah ini? Hari demi hari berlalu, namun hati kami masih lagi pada Pas.

"Kami mahukan sebuah parti Islam," desis hati kami. Pas telah sedarah dan sedaging dengan hati kami. Kami pejamkan sebelah mata. Ditakdirkan ayah dan adik saya pergi menggunting rambut di sebuah kedai gunting warga Siam.

Terkeluar hal politik ketika borak. Ayah saya menanyakan beliau (tukang gunting) parti manakah yang disokong ketika pilihan raya dulu. Maka tukang gunting Siam itu mengatakan beliau menyokong Pas kerana tok sami mereka berpesan jika Pas menang sekali lagi pembinaan berhala yang besar akan diluluskan dan peruntukan akan diberi. Kami benar-benar terkejut. Allah Maha Besar telah meletakkan keraguan dalam hati kami. Sebagai seorang yang berpelajaran dan diberi akal, saya telah memujuk hati saya sendiri agar menjadi 'neutral' dan membuang sebentar rasa taksub saya terhadap Pas.

Ianya memang sukar, tetapi saya gagahkan jua. Saya berfikir dalam isu berhala, 'parti' manakah yang benar-benar membela Islam di dalam isu yang sememang besar. BERHALA!!!

Saya dikejutkan lagi dengan peruntukan tanah seekar yang diberi kerajaan negeri di tengah-tengah bandar Kota Bharu iaitu di Jalan Hamzah bagi membesarkan rumah ibadat kaum Hindu. Terlalu ramai kah kaum Hindu di Kelantan sehinggakan rumah ibadat mereka yang baru sahaja siap dibina itu hendak diperbesarkan lagi?. Jika anda pernah menjejakkan kaki ke Kelantan, saya berani mengatakan amat sukar untuk mencari bangsa Hindu.

Apatah lagi kuil yang sedia ada ini sentiasa 'sunyi' dan jarang mendapat kunjungan kaum Hindu kerana sememangnya bilangan mereka amat sedikit. Teringat saya ketika TG Nik Aziz melawat masjid di Kampung Berangan. Orang-orang kampung heboh sebentar apabila TG Nik Aziz hanya memberikan sumbangan RM50 ke dalam tabung masjid.

Kemudian beliau berangkat ke wat Siam di Tumpat setelah solat Jumaat dan mendermakan RM1,000 tanda keikhlasan dan hak sama rata kerajaan negeri. Bagi mereka yang meragui saya boleh bertanya kepada orang-orang di Kampung Berangan yang merupakan kubu kuat Pas. Untuk yang lebih jelas silalah saudara sendiri ke mana-mana wat Siam @ kuil Hindu di Kelantan dan tanyalah sami di sana tentang 'prihatinnya' kerajaan Pas terhadap mereka.

Saya sedih. Mengapa untuk membina masjid orang Melayu Kelantan perlu bersusah payah ke sana-sini meminta derma, sedangkan kuil Hindu dan berhala mendapat bantuan. Zaman jahiliah kah ini. Adakah hak sama rata itu menunjukkan jumlah masjid dan berhala perlu sama bilangannya? Pendapat peribadi saya, demi mendapat undi kaum lain, TG Nik Aziz perlu bertindak demikian.Kuasa di tangan beliau. Susah sangat kah ingin menolak pembinaan berhala, sedangkan Nabi Ibrahim AS bergadai nyawa memusnahkannya. ALLAHUAKBAR!!! Parti politik semuanya sama.

Saya tidak menyokong Barisan Nasional kerana saya telah disemai sejak kecil lagi bahawa BN adalah kafir. Tapi sekarang saya merasakan semua kafir termasuklah Pas Kelantan. Saya benci apabila Pas bergabung dengan DAP. Saya benci apabila Malaysia semakin jauh dari negara Islam apabila DAP berjaya memecah-belahkan UMAT ISLAM. Siapakah DAP?
DAP adalah anak kepada parti PPP Singapura.

Buktinya?

SEJARAH... Belajarlah sejarah.

Lagi buktinya?

Lee Kuan Yew telah pun datang melawat negeri yang dikuasai PAKATAN RAKYAT yang semakin hari semakin dekat menjadi miliknya.

YA ALLAH sesungguhnya aku kelu.

Hatiku pening... Mengapakah perpecahan umat Islam senang sahaja berlaku. Satukanlah mereka Ya Allah. Bagi mereka dari Pas, Keadilan mahupun UMNO, sambutlah seruan Islam untuk bersatu padu.

Mengapa orang-orang DAP begitu menentang kerajaan perpaduan?

Kerana mereka bimbang Melayu bersatu. Mereka bimbang ISLAM bersatu kerana di Malaysia ini rata-rata Melayu adalah Islam. Dengan segala ilmu yang saya ada mengenai Islam dan segala pemerhatian saya, DAP saya isytiharkan kafir harbi kerana telah banyak menggugat hak orang Islam. Perniagaan babi... penghapusan tulisan Jawi di beberapa buah tempat... menghasut Islam bergaduh sesama sendiri... terlampau meminta-minta dan mendesak berhala dibina... bahkan berhala sekarang ini jauh lebih 'GAH' dibandingkan dengan masjid.

ALLAHUAKBAR... BELALAH KAMI... SATUKAN KAMI...

Ingatlah wahai pembaca Islam... apabila DAP berjaya, maka UMNO tidak mampu lagi mengawal MCA... GERAKAN... MIC dan lain-lain kerana semestinya mereka akan bersatu dengan DAP memandangkan DAP kuat dan boleh menjamin masa depan mereka... dan agama mereka di bumi Melayu... ALLAHUAKBAR... Bertindaklah umat Islam bersatulah sebelum terlambat. Tiada satu pun Rasul yang diutuskan... tiada satu pun ulama yang dilahirkan... tiada sebuah ayat pun di dalam kalamullah yang menghalang perpaduan di antara mereka yang mengucapkan dua kalimah syahadah...

Sedarlah sekarang ini kaum kafir semakin berkuasa... buktinya... KUALA LUMPUR... PULAU PINANG... SINGAPURA... PERAK yang pernah dimiliki dan ditadbir oleh kuasa politik Melayu Islam secara majoritinya telah bertukar tangan kepada kaum kafir... Biasiswa JPA untuk Melayu ISLAM hanya tinggal 32 peratus selebihnya 62 peratus telah menjadi hak kaum kafir... bangunlah Melayu... bangkit... bangunlah Islam.

Hentikan ego... ALLAHUAKBAR!!!! BERKATILAH KAMI UMAT MELAYU ISLAM... BUKAKANLAH HATI KAMI UNTUK PERPADUAN SEBELUM TERLAMBAT.

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

Wednesday, June 24, 2009

Eksklusif - Ketua Dewan Ulama Pas, Perlis Didakwa Mendera Isterinya. 10 Tahun Khawin Isteri Hanya Diberi Nafkah RM300 Dan Pernah Dipukul...


Macam-macam dah cerita tentang Pakatan Pembangkang kita dengar hari ini. Shahboy yang baru balik dari kampung ni pun dibuatnya tak senang duduk. Hari ini kalau rakan-rakan membaca Surat Khabar Berita Harian m/s 12 tentu akan jumpa artikel ni. Seorang ustazah yang merupakan Isteri orang kenamaan PAS mendakwa hanya menerima nafkah RM300 daripada suaminya, Abdul Rashid Rahman, 59, yang juga Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, sepanjang 10 tahun mendirikan rumah tangga. Apa dah jadi dengan Orang-orang PAS ni.. Cakap mengenai ISLAM cukup gah.. tetapi perangai macam orang yang tidak ada akal!!!

Dakwaan itu dibuat Siti Rosmala Mohamed, 37, di hadapan Hakim Mahkamah Rendah Syariah Kangar, Mohd Zaidi Abdullah, pada hari pertama perbicaraan kes tuntutan fasakh yang difailkannya, semalam. Menurut Siti Rosmala lagi, nafkah RM300 itu diterima pada bulan pertama iaitu September 1999 dan tiada lagi nafkah sehingga hari ini. Tidak cukup dengan itu Abdul Rashid juga dituduh mendera Isterinya juga.Siti Rosmala turut mendedahkan suaminya juga bertindak kejam dengan memukulnya termasuk di kepala, selain dirotan hanya kerana kesalahan kecil.

(Kelihatan Ustaz Abdul Rashid memberi sumbangan kepada orang yang memerlukan. Ini Ikhlas ke atau tujuan politik semata-mata. Isteri kat umah tu tak nak bagi nakfah ke..???)

"Dari luar dia memang kelihatan baik dan warak, tetapi sebenarnya dia lelaki yang kejam dan panas baran," katanya.

Menjawab soalan peguamnya, Shazril Khairy Mustafa mengenai nafkah batin, Siti Rosmala berkata suaminya tidak pernah lupa menunaikannya.

"Dari segi batin dia tidak pernah lupa. Kalau boleh setiap hari dia mahu sehingga kadangkala dia tetap memintanya walaupun saya dalam pantang," katanya.

Hakim menangguhkan perbicaraan dan menetapkan 24 Ogos sambung bicara. Siti Rosmala, ustazah di Sekolah Menengah Tunku Bendahara di Kodiang, memfailkan tuntutan fasakh di Mahkamah Rendah Syariah Kangar bagi menuntut perceraian daripada suaminya selepas mengakui tidak tahan lagi dipukul dan didera.

Permohonan itu difailkan melalui Shazril dengan menamakan suaminya yang juga calon Pas bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Santan pada Pilihan Raya Umum ke-12 sebagai defendan. Bagaimanapun, defendan tidak hadir dan diwakili peguamnya, Zulmi Sabry. Terdahulu, Siti Rosmala menghadiri prosiding dua lagi kes berjalan serentak di Mahkamah Tinggi Syariah berhubung hak penjagaan tiga anak berusia dua setengah tahun dan sembilan tahun. Ia membabitkan sebutan semula kes yang difailkan Siti Rosmala pada 10 April tahun lalu. Mahkamah Tinggi Syariah Kangar pada 14 April 2008 memutuskan hak penjagaan sementara diberikan kepadanya.

Sementara satu lagi kes membabitkan permohonan difailkan Abdul Rashid pada 25 Julai 2008 untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Kangar pada 14 April tahun lalu.

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

Tuesday, June 23, 2009

Waran Tangkap Untuk Ahli parlimen PKR S Manikavasagam - Kisah Kematian Mengejut Aktores Tamil Malaysia K Sujatha


Berita yang menggemparkan seluruh negara tentang kematian mengejut pelokon filem dan drama K. Sujatha yang dikatakan mempunyai kaitan dengan Ahli Parlimen Kapar. Siasatan Masih dijalankan dan pada pagi tadi waran tangkap telah dikeluarkan terhadap ahli parlimen PKR S Manikavasagam setelah gagal menghadiri siasatan awam berhubung kematian mengejut pelakon K Sujatha.

Waran itu dikeluarkan oleh koroner Mohd Faizi Che Abu pagi ini selepas beliau dimaklumkan bahawa ahli parlimen Kapar itu enggan menerima sapena yang cuba diserahkan semalam.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Manikavasagam berkata beliau enggan menerima sapena itu yang diserahkan di Parlimen dan sewajarnya polis menyerahkan di kediamannya atau bilik operasinya di Kapar.

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

Saturday, June 13, 2009

Siapa Sebenar Rosmanuddin Mansor Yang Membuat Pendedahan Palsu Dan Mengaku Adik Kepada Isteri Perdana Menteri.. Pendedahan yang berkepentingan???

(Betul ke anda adalah adik sebenar Datin Rosmah???)

Satu Klip Video telah dipaparkan di Youtube yang melibatkan pendedahan yang kononnya mengemparkan seluruh negara yang dilakukan oleh seorang lelaki yang mengaku dirinya adalah adik dan keturunan kepada Isteri Perdana Menteri kini iaitu Datin Seri Rosmah Mansor. Betul ke???

Betul ke adik sebenar atau adik angkat?? Nama bapak sama bukan bermakna dia ni adik kandung rosmah??? Shahboy terdetik untuk membongkar rahsia ini kerana sebenarnya pasti ada sesuatu yang tidak dinyatakan oleh lelaki yang bernama Rosmanuddin ini.Apa sebenarnya tujuan dia mendedahkan perkara yang sememangnya tidak ada bukti!!! Pasti ada udang di sebalik batu ni???

Ada satu petikan dalam video ini menyatakan yang Datin Rosmah tidak membantu langsung adik angkatnya ini. Datin Rosmah dikatakan tidak mahu membantu adik beradiknya itu. Betul ker??

Shahboy terdengar dari rakan-rakan dan kini inginkan kepastian!!! Shahboy nak tanye rumah yang dia duduk tu hadiah dari siapa???? Masa dia belajar dulu di universiti siapa yang tanggung??? Kerja yang dia dapat skarang ni siapa yang bagi??? Siapa yang sara anak beranak dia masa belum dapat kerja..???

Jawab lah semua tu dan beritahu rakyat yang semua itu bukan pemberian kakak angkatnya. Betul atau Tidak???.. Shahboy juga terdengar dari rakan-rakan seperjuangan yang menyatakan semasa ibu dan ayah Datin Rosmah masih ada dia tidak pernah mengambil tahu akan makan dan pakaian. Semuanya telah diberikan oleh Datin Rosmah.

(Kenapa akan Che Mah ni duk sebok-sebok buat kononnya ada pendedahan ni.. Ke masih ade hajat yang tak sampai.. Kisah percintaan ker???)

Kenapa video ini sekarang baru hendak terbitkan??? Kenapa tidak dikeluarkan semasa arwah Ayah dan Bonda masih ada?? Masihkah anda ingat lagi sebelum anda di bin nama Mansor????

Jangan hanya pandai meminta tetapi tidak pandai berterima kasih!!!!!

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

Thursday, June 11, 2009

Hajat Sebenar Anwar - The Real Anwar's Ambition!!!


Anwar Ibrahim tu seperti yang dia sendiri istiharkan sendiri kepada beberapa orang sahabat pada malam 30hb. Nov. 1981 cuma mahukan:
1. Pangkat dan Kedudukan.
2. Kuasa dan
3. Wang yang banyak yang tidak boleh habis (seperti disarankan oleh pimpinan pemikir yahudi). Tetapi kita mesti sampai ke puncak.

Cara untuk mencapainya kena satu-satu. Kaedah pula ada 3 iaitu:
1. Evolusi (dah lama dia buat melalui ABIM tapi terlalu lambat) .
2. Revolusi (Merbahaya dan mungkin terhalang terus).
3. Menyusup masuk melalui saluran kuasa sedia ada; tetapi mesti kena sampai ke puncak dengan apa cara jua pun.

Nuar dah laksanakan cara ini dan berjaya menipu Tun M dan dah berjaya juga mengamalkan berbagai cara (tampa mengambil kira nilai syariat mahupun moral). Setelah beliau berjaya mengkayakan diri dan kawan2nya dengan akaun-akaun selamat di bank-bank luar negara dan mahu melaksanakan tahap terakhirnya barulah Tun M sedar dan mengambil tindakan terpaksa untuk menghalang. Maka terhalang juga Nuar dari sampai ke puncak itu.

Kini Nuar tidak ada cara lain lagi untuk sampai ke puncak itu. Cara 1 dan cara 3 dah dilaksanakan. Kini beliau cuma punya cara ke 2 sahaja. Maka janganlah rasa heran dan pelik kalau segala macam tindak tanduk beliau serta beberapa NGO di bawah pengaruhnya sekarang ini kelihatan seperti sengaja berlaku dengan tujuan untuk mencetuskan sebuah revolusi di Malaysia ini.
Sudah bersedia dan relakah kita?

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan