Followers

Wednesday, June 24, 2009

Eksklusif - Ketua Dewan Ulama Pas, Perlis Didakwa Mendera Isterinya. 10 Tahun Khawin Isteri Hanya Diberi Nafkah RM300 Dan Pernah Dipukul...


Macam-macam dah cerita tentang Pakatan Pembangkang kita dengar hari ini. Shahboy yang baru balik dari kampung ni pun dibuatnya tak senang duduk. Hari ini kalau rakan-rakan membaca Surat Khabar Berita Harian m/s 12 tentu akan jumpa artikel ni. Seorang ustazah yang merupakan Isteri orang kenamaan PAS mendakwa hanya menerima nafkah RM300 daripada suaminya, Abdul Rashid Rahman, 59, yang juga Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, sepanjang 10 tahun mendirikan rumah tangga. Apa dah jadi dengan Orang-orang PAS ni.. Cakap mengenai ISLAM cukup gah.. tetapi perangai macam orang yang tidak ada akal!!!

Dakwaan itu dibuat Siti Rosmala Mohamed, 37, di hadapan Hakim Mahkamah Rendah Syariah Kangar, Mohd Zaidi Abdullah, pada hari pertama perbicaraan kes tuntutan fasakh yang difailkannya, semalam. Menurut Siti Rosmala lagi, nafkah RM300 itu diterima pada bulan pertama iaitu September 1999 dan tiada lagi nafkah sehingga hari ini. Tidak cukup dengan itu Abdul Rashid juga dituduh mendera Isterinya juga.Siti Rosmala turut mendedahkan suaminya juga bertindak kejam dengan memukulnya termasuk di kepala, selain dirotan hanya kerana kesalahan kecil.

(Kelihatan Ustaz Abdul Rashid memberi sumbangan kepada orang yang memerlukan. Ini Ikhlas ke atau tujuan politik semata-mata. Isteri kat umah tu tak nak bagi nakfah ke..???)

"Dari luar dia memang kelihatan baik dan warak, tetapi sebenarnya dia lelaki yang kejam dan panas baran," katanya.

Menjawab soalan peguamnya, Shazril Khairy Mustafa mengenai nafkah batin, Siti Rosmala berkata suaminya tidak pernah lupa menunaikannya.

"Dari segi batin dia tidak pernah lupa. Kalau boleh setiap hari dia mahu sehingga kadangkala dia tetap memintanya walaupun saya dalam pantang," katanya.

Hakim menangguhkan perbicaraan dan menetapkan 24 Ogos sambung bicara. Siti Rosmala, ustazah di Sekolah Menengah Tunku Bendahara di Kodiang, memfailkan tuntutan fasakh di Mahkamah Rendah Syariah Kangar bagi menuntut perceraian daripada suaminya selepas mengakui tidak tahan lagi dipukul dan didera.

Permohonan itu difailkan melalui Shazril dengan menamakan suaminya yang juga calon Pas bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Santan pada Pilihan Raya Umum ke-12 sebagai defendan. Bagaimanapun, defendan tidak hadir dan diwakili peguamnya, Zulmi Sabry. Terdahulu, Siti Rosmala menghadiri prosiding dua lagi kes berjalan serentak di Mahkamah Tinggi Syariah berhubung hak penjagaan tiga anak berusia dua setengah tahun dan sembilan tahun. Ia membabitkan sebutan semula kes yang difailkan Siti Rosmala pada 10 April tahun lalu. Mahkamah Tinggi Syariah Kangar pada 14 April 2008 memutuskan hak penjagaan sementara diberikan kepadanya.

Sementara satu lagi kes membabitkan permohonan difailkan Abdul Rashid pada 25 Julai 2008 untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Kangar pada 14 April tahun lalu.

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

28 comments:

mrakunman said...

Salam Ziarah... zalim betul jantan ni... tapi... minta yang "ITU" masa pantang.. apa hukumnya??? alahai... manusia... bertopeng apa pula ni

Aspirasi said...

nilah perangai ulama PAS!

shonzu said...

Salam saudara mrakunman,

--> minta yang "ITU" masa pantang.. apa hukumnya???

Menurut DEWA N.Ajis, semua ketua dewan ularmak PAIH boleh melakukannya bila dah terlalu sangap. Ahli PAIH yang lain cuma HARUS melakukannya.

Untuk orang UMNO pula adalah jatuh HARAM dan BERDOSA BESAR.

arifomar said...

benda sedap

Anonymous said...

nafsu buas la tu bro.. hehe asik nak je..

perangai yang mengaku ulama la ni.. memang x padan pon....

Junah said...

Salam,

Tu dia, tuhan nak tunjuk.

shahboy said...

inilah sebenarnya topeng PAS!!!
percakapannya penuh dengan "maksum".. Semuanya Islam, Islam belaka tetapi perangai Sekor-Sekor macam S*T*N da!!!

yb Raz said...

tengok mukapun dah sah orang zalim. kan semua orang PAS zalim. Terutama zalim kepada diri sendiri kerana menyokong yang batil tetapi menolak yang benar.

Marilah kita semua sembahyang hajat beramai ramai supaya Allah s.w.t menunjukkan kebenaran terhadap fitnah yang disebarkan oleh pakatan rakyat.

Semoga Allah s.w.t melaknat semua penyebar fitnah dari pakatan rakyat.

Anonymous said...

pesuruhjaya PAS tuhhh..... jahanam jahanam ...

bab mengkapirkan org2 umno mmg terrer la, ckp berdegar2 mcm nak runtuh tiang seri rumah...

rupa2nya org2 pas ni cuma brani kat org pompuan aje laaaa....hehe

ITM Arau

Jeffry said...

SLM BRO
DIA NI MANUSIA KE MENATANG KEHKEHKEH

Anonymous said...

kesian biniq dia ....bak angg...

umoq muda lagi ...tapi muka npk mcam dah 50. hari2 kena balun ....

baguih la ang mintak cerai ....

Syed.

Anonymous said...

technically it looks like the woman is on the right side..
trust me..
i know it better...
i know everything..
and i'm not being political biars at this moment..
so pls do not talk about politic to me..
i'm talking on the angle of dignity which the woman has told untruth stories...
it does not make sense a 60 year old man can abuse that woman...
the main question is why she asks for divorce after 10 years marriage?
i know that guy very well..

Anonymous said...

ialah...ulama tak ada keja yang lain selepas pi masjid ......ia tak merayau kelain dah ...dok rumah je.... kedai kopi tak singgah pun. kalu dah dok rumah je memanjang memang nak buat....benda tu je... apa nak heran.. benda sedap....ulamak nak abiskan tenaga dia bukan kat padang bola....tak main golf...tenaga dia nak habiskan kat atas perut je lah...tak salahkan?

Senjaliza said...

Salam Cyber.
Biarlah mahkamah selesaikan kes ini dulu. Kalo disabitkan kesalahan..ahhh RESIGN dari Jawatan DAN TAUBATLAH selagi pintu taubat masih terbuka. Kes menyalahgunakan "hak" berkali-kali masa pantang tu ada examtion kot.. sebab, kenapa dia kasi!! Itu bukan buah apple Nabi Adam..!!

Anak Lenggong said...

HUH...KETUA DEWAN ULAMA PAS...KEH KEH KEH...ULAMAK PE KALAU PERILAKU CAMNIE..TU LAA PASAL..ORANG PAS NIE KALAU PAKAI LEBAI BERJANGGUT SEJEMPUT JEE DAN TAU BEBERAPA PATAH AYAT ALQORAN ..AKAN DIPANGGIL ULAMAK...SAMA NGAN SI AKIL TU (MAT ROCK)..KEBANYAKAN PEMIMPIN PAS BERTOPENGKAN WAJAH LUARAN JEE HATI..DIDALAM..EHMMM LEBIH KUAH DARIPADA SUDU YANG DIKUTUK DAN DIKAPIRNYA...BILA BAB DUIT...KUASA DAN POMPUAN...KOPIAH DICAMPAK KETEPI...KORANG CARI LAH DALAM BLOG PR TAK ADA PUN PENDEDAHAN CAM NI...NAK SOROKKKK

TokLimbong said...

Salam. Tok lebih suak utk melihat kepada positif tentang ulama PAS yg ni. Nafsu bang, sape boleh tahan. hahahaha. nak x nak rembat je la dalam pantang pon. Bkn ada org nampak pon kalau dia baham bini yg dlm pantang. hahaha. Ulama ke ape yer?PAS diambang penceraian la tue

Anonymous said...

kalau tak main golf pun ....bawak2 la menyabit blakang rumah, keluarkan la peluh tu sikittt....

kasi la org pompuan tu rehat .... ini time pantang pun ko balunn....ulamak apa ko ni ??? tesengih2 bagi org derma, sbb nak undi.

tah2 jubo pon ko taramm..... jahanam otak pas....

Shahrul.

Anonymous said...

dalam tarbus simpan rokok,kondom kot....

Anonymous said...

nafsu kerbau la katakan.. muka ada sikit alim.. tapi perangai itu ada macam setan..

sendiri mau ingat..

PAS mangkuk ayun ni =D

geecantik@blogspot.com said...

Hi aku tengok muka dia bukan Alim tapi muka gatai, miang keladi... Ulamak ape ke bendenye. PAS rasa semua wakil rakyatnya baguih.. Allah nak tunjuk.. baru ternganga .Lebih dasyat dari Choi Soi Lek ni.. Si Coi takpe la dia orang kafir.....

Anonymous said...

Ni semua kerana "ikutan" Anuar Juburi laaa...apa punya suami, dera seksual tu ada ke dalam pantang dok main dgn bini yg baru lepas bersalin. Nik Ajis tak mau bagi "motivasi" ? Kalau tak mau Bang Nuar ada boleh kasi byk ajaran tentang nak menepis perkara buruk, nama pun pelakon terhebat. Aduii ingat pegangan agama kuat, boleh fikir buruk baik, rupanya mcm syaitan...tu laa barah yg menjadi parah kalau tak diubati habislaaa..elok elok "Bersendirian" nak join sekaki berkumpul dgn PKR/DAP inilah penyakit berjangkit yg dapat.

Anonymous said...

Dah dijamin syurga. Buat benda HARAM pun N.Ajis kata boleh masuk syurga. Sebab? Sebab N.Ajis ni jadi konduktor tiket ke syurga ( Sama mcm ulat kat pudu raya.. tipu orang aje.)

cayunk said...

jgn dengar seblah pihak...

Anonymous said...

bukan nak membela org lelaki PAS pulak tu (TAMBAH2 saya ni perempuan UMNO) tapi kenyataannya org suka dengar cerita sensasi yang sdr bole pike..
takkan 10 tahun kawen baru nk tuntut fasakh... 10 TAHUN tuuuuuuu..
dah ada anak..
dapat nafkah at the 1st month je...
takkan x ble pike sdr kot...
selalu nya 5bulan pun belum tentu bole hidup bersama lg ni kan pulak 10 TAHUN.......LU PIKE LA SDR ....
apa sebab yg cuba diketengahkan oleh pihak perempuan... mungkin dah besar kepala dah byk ilmu dah byk duit dah LUPA DIRI mungkin...
mungkin ... dan mungkin....

Anonymous said...

lantak dia la bini dia...xkan nila seitik rosak susu sebelanga....daripada ramai kat luar tu dok layan pub..layan bini orang..janda satu office ape hal...biar tuhan je yang balas...kita ni xda hak...zaman nabi pun ada golongan fasik macam ni..klu betul dia wat..tp hakikatnya kita xtahu lagi kebenaranya...bodoh la kita klu kita deengar sebelah pihak saja...dah 50 tahun pun melayu kita masih diperbodohkan...tp jangan la mencemuh orang..takutx2 esok lusa kena kat kita...kematian sentiasa dekt dengan kita yang hidup ni...tanda akhir zaman..orang yang bawa islam dicemuh,..dibenci...yang bawa dunia dipuji...so masingx2 pkirla...

Anonymous said...

to anonymous fr another anonymous. do you really know the guy? never judge a book by its cover!!!!!!!!!

Anonymous said...

kadang2 segala kepedihan hidup terpaksa di telan demi anak-anak dan maruah diri. mungkin juga masih mahu berusaha mempertahankan r/tangga yang dibina.....tetapi kalau dah 10 thn pun masih mcm tu jgk hati mgkn dah hancur. kdg2 dah 30 thn kahwin pun boleh tejadi cerai berai....

penyokong_bn_pputeh said...

manusia macam ini kalau parti dia perintah malaysia....dia akan akan leyak islam di depan lagiker....inilah bakal penzalim2 yg guna ayat2 quraan utk nafsu mrk....semuga org2 mcm nih Allah turunkan dari menjadi pemimpin...islam dalam keluarga pun tak boleh nak jalan....islam duk kat anu dia...sj...

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan