Followers

Friday, July 10, 2009

Manoharan dan Isu Status Bumiputera - Kenapa Tidak Minta Dengan Kerajaan India...


Manoharan kini Menjadi Ikon Filem Tamil masa kini. terlalu banyak perkara yang dilakukan olehnya untuk meraih populariti kaum india supaya namanya disemat dan menjadi kegilaan minachi-minachi di ladang-ladang. Apakan daya tak ada isu yang mahu di jaja, lalu cuba menjadi hero di dalam kandangnya sendiri. Begitulah tradisi yang selama ini di bawa oleh pemimpin-pemimpin yang dikatakan Malaysian Malaysia yang nyata mahu menjual negara kepada bangsa luar.

Hari ini telah menjadi agenda yang paling utama kerana pelakon Baru tamil ini telah meminta kepada kerajaan supaya memberikan status bumiputera kepada mereka. Yang menjadi isu ini adalah kenapa dia ini mahu cuba main api dengan meminta hak-hak orang melayu.. Perkara 153 kini telah mula digugat dan diancam.

Inilah hasil dari orang-orang melayu yang bangsat dalam PKR dan PAS yang masih menyokong golongan-golongan bangsat dalam DAP!!! Kenapa mahu meminta HAK MELAYU sedangkan DIA telah terlalu banyak menrampas harta melayu!!!!!

DAH KIRA BAIK DAH DATUK HANG DULU KERAJAAN BAGI KERAKYATAN... KALAU TIDAK NAK PERGI MANA.... NAK BALIK INDIA PUN TAK BOLEH BRADER... INDIA PUN TAK IKTIRAF HANG SEBAGAI RAKYAT DIA!!!!


sebagai nasihat dan pengajaran kepada bangsat DAP ini, sila buat permintaan anda untuk mendapat kerakyatan di INDIA kalau tak mau duduk Malaysia sila keluar dari MALAYSIA!!!

This is not the place for a person who think they a hero but actually they are really useless!!!

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

16 comments:

Anonymous said...

Cakap Bahasa Malaysia pun merangkak nak status bumiputera pulak...pakai kain pun malu inikan pula nak pakai baju Melayu bersampin siap songkok!!!
Belum tentu lagi India nak terima orang macam ni jadi rakyat dia!
BANGSAT!

Ujang

Anonymous said...

dia ni konfius antara jadi warganegara malaysia dan jadi kaum melayu dan bumiputera.

Anonymous said...

MANO ....DEY MACHA ,MAU ITU BUMI PUNYA STATUS KA...AYO!!!TAMBI LU KALAU DEKAT INDIA SANA KASTA APA..PARIAH KOT..AKU DAN KAUM MELAYU DAH BAGI KERAYATAAN KAT DATUK KAU KIRA DAH CUKUP BAGUS..KAU DAPAT KAHWIN DAN BUAT ANAK>>PAS TU DAPAT KERJA TAK ADA KAUM BANGSA AKU KACAU DAH CUKUP BAIK...WOI !!!PUNDEK BALIK INDIA LA ..

AKU MELAYU

Unknown said...

salam
sama seperti yang saya cakap...suruh ja dia balik India kalau nak sangat hak bumiputera tu

awang nik said...

Kelakar bodoh. Nak jadi bumiputera. Sanggup ke tukar nama bercirikan bumiputera. Biadap sungguh dia hina songkok Melayu. Dia ingat ini negara India ke.

Untuk 1Malaysia, betulkan dulu bahasa Melayu anda. Jangan mudah akui orang Malaysia kalau cakap Melayu pun 'melalut'.

Anak Lenggong said...

TAK PAYAH NAK BERLAGAK LAA KELING OOIII....KO PEGI KEINDIA PUN KERAJAAN INDIA TAK KENAL PUN KO SAPE...CUMA PERSAMAAN NYA CUMA AYAT "INDIA) TU SAJA...PIEERAAHHH..PUNDEK..INGATKAN KELUAR DARIPADA ISA DAH NAK BERUBAH TAPI PERANGAI MASEH CAMTU JUGAK...TU LAA SEBABNYA PEPATAH MELAYU ADA MENYATAKAN KALAU JUMPA KELING NGAN ULAR ..PUKUL INDIA TU DULU"...CAMNIE LAH CONTOH NYA KELING BILA DIBERI MUKA AKAN MENJADI LEBIH KUAH DARIPADA SUDU...
OOOIII KELING KALAU DAH TAK NAK HORMATI ADAT ISTIADAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA NIE...KO ELOK LAA BAWAK DIRI KE NEGARA LAIN...

Matbank said...

Salam...

Status bumiputera boleh diberi tetapi dengan syarat, bila dah jadi bumiputera bahasa yang ditutur pun mesti lah bahasa bumiputera, sekolah dan sukatan pelajaran pun mestilah mengikut seperti bumiputera jugak maknanya semua sekolah sjkc dan sjkt mesti dimansuhkan. lagi satu nama pun kena ikut ala ala bumiputera jugak. papan-papan tanda kedai dan segala-gala papan tanda mesti mengunakan bahasa bumiputera iaitu bahasa melayu. ini semua syarat-syarat utama kalau tak boleh ikut minta maap.... no bumiputera status for you..

Anonymous said...

haram jadah punya keling..pergi mampus mak bapak kau...baik pakai kain pelikat je pergi parliment !

Anonymous said...

berani kau mempersendakan songkok orang melayu!!!sungguh celaka kamu wahai Manoharamjadah bangsat,keparat,jahanam,paria-sial!!!Mampus kau cepat,biar jadi bahan bakar!!!

asam said...

salam..

keling paria ni patut headshot jer ..tak sedar diri betul..

Anonymous said...

Salam Anak Lenggong
Memang nenek moyang kita awal awal lagi dah bagi ingat kat kita. Cuma saya betulkan sikit saja.Kalau jumpa ular dengan keling belasah dulu keling tu(bukan belasah india).Nak bagi cepat mampos tujah je ngan buluh runcing.Pundek tak sedar diri kaki minum todi.Pembelit mengalahkan ular dah dilepas nak menyalak pulak.Memang betul kalau dihantar ke Negara India takkan diterima pasal keturunan paria ni mana tahu adab. Beri betis satu badan dia nak sapu.Senang-senang nak bumi.Woi pundek siapa yang lawan komunis dulu.Datuk nenek kita orang melayu yang berjuang pasal negara ni kita orang yang punya kalau ada pun golongan kau orang bukan paria macam kau.Ingatlah wahai melayu yang dah pilih paria ni pada PRU 12 dulu lain kali gunakan pikiran yang waras sebelum memilih.Skrg dengan Sultan paria ni dah kurang ajar.Salah siapa?Paria ni bukan lebih kuah daripada sudu,lebih todi daripada kole.Kalau nak tahu keturunan ni kalau dah diberi muka tanya orang yang pernah bekerja di estate kalau paria jadi mandur macamana? Inikan dah jadi YB ibarat minum todi sekole mabuk macam minum satu tangki JBA.Deh tambi paria ! jangan ingat kau urang ada kuat serupa itu hero dalam itu filem tamil haaa.Melayu ada diam ungkau punya kapala busar batu ada duduk hah.Kita punya datuk nenek signal sama kita sudah lama dia urang kata:-
Keling mabuk,keling karam,macam keling,air pasang keling dan cukup-cukup ingat punya ular sama keling,keling kasi hantam dulu.Last sekali keling pundek.

Anonymous said...

si manoharamjadah ni sengaja nak buat provokasi!pasal dia tahu bahawa sebagai bangsat,keparat-jahanam,paria dia memang tidak layak memakai songkok dan pakaian kebangsaan!!!dia tidak perlu menyentuh tentang tidak akan memakai songkok dan pakaian kebangsaan sebab dia seorang paria yg telah menghina Sultan Selangor!!!Dia telah menghasut speaker DUN selangor!!!Sungguh biadab si Manoharamjadah bangsat,keparat-jahanam ini!!!sedarlah ManoKeparatJahanam bahawa bumi Malaysia ini pada asalnya adalah Persekutuan Tanah Melayu!!!

Anonymous said...

tembak je keling ni

ORANG KG said...

salam bro,

kalau dia tu pariah dia tetap pariah perangai depa memang macam tu,teman bercakap kerana teman pernah berkerja di estate memerintah mereka,cakap mereka tu suka belit-belit

Anonymous said...

si Manoharamjadah bangsat keparat jahanam paria sial celaka!!!telah melakukan penghinaan terhadap Baginda Sultan Selangor!!!juga menghasut Speaker DUN Selangor!!!celaka punya Manoharamjadah bangsat keparat jahanam paria sial!!!kau terimalah padah yang akan kau rasa wahai keparat jahanam paria sial!!!

killer said...

kill all malay pig in malaysia

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan