Followers

Wednesday, July 1, 2009

Cerita Sebenar Di Sebalik Klip Video Memfitnah Datin Seri Rosmah Mansor.. Pendedahan Yang Berkepentingan??? (PART 2)

vb

Sejak akhir-akhir ini maka 'bertebaranlah' video klip Datin Seri Rosmah Mansor di dalam Internet yang para pelakonnya terdiri daripada beberapa wanita dan lelaki yang didakwa 'rapat' dan mempunyai talian darah dengan beliau. Dalam video tersebut Rosmah secara terang-terangan digambarkan sebagai 'wanita jahat dan berpuaka' yang mengamalkan ajaran sihir untuk menawan hati Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tak cukup dengan itu, Rosmah juga digambarkan sebagai ibu yang kejam kerana mengabaikan anak-anaknya serta kakak yang zalim kerana membuang adik kandungnya sendiri. Tetapi tahukah anda realiti dan kebenaran di sebalik semua tuduhan berat itu? Tahukah anda ia adalah sebahagian daripada strategi pihak tertentu untuk terus mencalitkan arang di muka Rosmah dan Najib setelah usaha sebelum ini untuk mengaitkan mereka berdua dengan kematian Altantuya gagal?

Tahukah anda dalam video klip berkenaan, para penonton telah ditipu hidup-hidup dengan fakta yang jauh menyimpang daripada keadaan yang sebenarnya?

Antara yang paling mengejutkan adalah pengakuan 'adik' Rosmah iaitu Rosmanuddin yang membuat pelbagai tuduhan dan fitnah liar termasuk melabelkan perkataan 'pembunuh' terhadap kakaknya sendiri. Setelah disiasat dan diselidiki, rupanya Rosmanuddin hanyalah anak angkat tetapi telah dianggap sebagai darah daging sendiri baik di pihak Rosmah mahu pun Najib. Rosmanuddin diserahkan oleh keluarga kandungnya kepada ibu bapa Rosmah seawal umur 12 hari lagi di dalam sebuah estet dengan masih berbalut kain batik.

Sejak itu Rosmanuddin disayangi dan dijaga bak menatang minyak yang penuh oleh keluarga Rosmah. Sampai satu tahap, disebabkan ketidakmampuannya memiliki kediaman sendiri, Rosmah membenarkan Rosmanuddin dan anak isterinya tinggal di rumah mereka. Oleh kerana itulah, kad pengenalan Rosmanuddin tercatat alamat kediaman Perdana Menteri di Jalan Langgak Duta. Tidak cukup dengan itu, Rosmah juga memberi sebuah apartment untuk keselesaan Rosmanuddin dan keluarganya berhampiran kediaman mereka

Namun Rosmanuddin ternyata telah melampaui batas apabila sering menyalahgunakan nama baik Najib dan Rosmah untuk kepentingan dirinya sendiri. Walaupun Rosmah belum melihat video yang dimaksudkan, Unta Belang difahamkan beliau sangat kecewa di atas tuduhan yang Rosmanuddin 'ciptakan' itu. Lebih menyedihkan Rosmah, Rosmanuddin turut mendakwa yang beliau telah mengabaikan anak-anaknya hasil perkongsian dengan suami terdahulu.

"Ibu mana yang tak sayangkan anaknya," jawab Rosmah yang kesal dengan fitnah tak berasas berkenaan.

Dalam video berkenaan, turut dipaparkan sedutan temubual dengan sepupu Rosmah yang bernama Mohd. Arshad, makciknya yang bernama Induk Leha, keluarga angkatnya Datin Che Mah dan seorang lelaki bernama Ikmal Hisham (anak Datin Che Mah). Difahamkan Rosmah sekali lagi terkejut dengan kemunculan nama-nama 'asing' tersebut kerana tiada seorang pun di antara mereka yang dikenalinya. Rosmah menegaskan, beliau tidak dibesarkan di kampung ibunya dekat Seri Menanti kerana sejak kecil lagi dibawa oleh ayahnya ke Rembau.

Bagi yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai penjelasan kisah yang memalukan ini boleh melayari http://malaysia-instinct.com/english/index.php?option=com_content&view=article&id=8338:when-news-reporting-gets-sensational&catid=35:national-news&Itemid=40

Malangnya dalam masyarakat kita, ramai yang malas berfikir. Lebih suka bergantung kepada cerita orang lalu dipencenkan otak sendiri. Apa yang orang cakap ditelan bulat-bulat, apatah lagi jika berita-berita sensasi. Tuduhan jahat itu lebih enak dari segala hidangan istimewa. Dalam kelompok agama pun ada yang sanggup menuduh orang murtad sehingga dipercayai umum.

Sumber yang beginilah yang membawa cerita yang pelbagai untuk menjatuhkan orang yang dibenci, atau yang bersaingan dengan dirinya atau kerana mengangkat namanya.Jika manusia menganggap apa yang disebut masyarakat itu semuanya benar, tentulah masyarakat fasik juga berada atas kebenaran.

Dalam dunia Internet hari ini maruah dan harga diri manusia dijual begitu murah. Seseorang yang ada di hadapan komputer begitu ringan tangan dengan memfitnah orang lain apa yang dia suka. Seakan mereka berasa dosa memfitnah melalui maya itu tidak dapat dikesan oleh Allah atau disoal pada hari kiamat. Para pelayar Internet pula ramai yang menerima khabar bohong itu lalu dijadikan bahan masyarakat untuk memburukkan orang lain.

Sabda Nabi s.a.w. ketika haji terakhir baginda: Sesungguhnya darah kamu, harta kamu, maruah kamu adalah haram antara kamu (untuk dicemari), seperti haramnya (mencemari) hari ini (hari korban), bulan ini (bulan haram) dan negeri ini (Mekah). (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Mereka ini jika ditanya mengapakah awak menyebarkan berita tidak ada bukti yang diterima oleh syarak?

Mereka akan menjawab dia itu musuh kami, kami pejuang Islam dan lagipun ramai orang suka berita itu dan cakap di sana sini. Maka cakap orang ramai pun seakan mengambil tempat wahyu Tuhan dalam kehidupan mereka, lalu terhukumlah ramai manusia tanpa bukti melainkan atas nama ‘ramai orang cakap’.

Astagfirullahazim...

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

12 comments:

Pak Ngah Santan said...

betoi...betoi...jangan main fitnah ja. Berdosa. http://kedahtertipu.blogspot.com/

TokLimbong said...

syaitan yg bertopengkan manusia akan guna ape cara skali pon untuk kepentingan diri termasuklah menfitnah org yg tidak bersalah.

DR 1221 said...

Inilah yg berlaku kepada anak2 kambing PMIUM

Anonymous said...

Janganlah kita semua asyik menyalahkan orang lain. Adalah lebih baik kita semua bersama sama MENGENALI DIRI SENDIRI DAN INSYAALLAH AKAN KENALLAH TUHAN YANG MENCIPTAKAN KITA SEMUA.

reek said...

Islam in Malaysia is suppressing humanity, dignity and desire of a normal human being.

Islam in Malaysia is causing trouble to non-Muslims who goes about their everyday life to do what any other normal human being on earth are doing.

Islam in Malaysia does not respect traffic law when Muslims can park their cars all over the road and causes inconvenience to everybody.

Islam in Malaysia does not contribute to the progress of the malay race and any other race in Malaysia.

Islam felts threaten in Malaysia, when nobody actually gives a damn about them.

miya said...

Islam in Malaysia is suppressing humanity, dignity and desire of a normal human being.

Islam in Malaysia is causing trouble to non-Muslims who goes about their everyday life to do what any other normal human being on earth are doing.

Islam in Malaysia does not respect traffic law when Muslims can park their cars all over the road and causes inconvenience to everybody.

Islam in Malaysia does not contribute to the progress of the malay race and any other race in Malaysia.

Islam felts threaten in Malaysia, when nobody actually gives a damn about them.

ruyom said...

Good move by Kedah DAP. If handled properly, this will strengthen Pakatan.

To begin with, this is a decision at a DAP state level, where they said they will listen to the center. They hedged wisely.

It illustrates DAP is willing to give up power to protest (one Dun, three councillors and 43 village appointments).

While MCA is happy to fan the fire, did MCA quit the BN government when BN did wrong?

It illustrates a single DAP Dun seat can rock the national coalition, strengthening DAP position in the eyes of voters, and reassuring DAP supporters who voted for PAS. A win for DAP.

Also a win for Pakatan because Chinese supporters of PAS can see effective protest by coalition partner DAP even if they voted in a non DAP seat.

Same logic for voters of other states that are not yet under Pakatan. It illustrates DAP needs to get more seats come the next election. Another win for DAP.

This is another blunder by the unpopular Kedah MB. It increases consensus within Pakatan and the excuse to remove him later. He is just digging his own political grave.

They should now just delay the abattoir demolition, find a temporary location, then find a good permanent location.

Pakatan will be strengthened tremendously if this is resolved properly.

miya said...

Islam in Malaysia is suppressing humanity, dignity and desire of a normal human being.

Islam in Malaysia is causing trouble to non-Muslims who goes about their everyday life to do what any other normal human being on earth are doing.

Islam in Malaysia does not respect traffic law when Muslims can park their cars all over the road and causes inconvenience to everybody.

Islam in Malaysia does not contribute to the progress of the malay race and any other race in Malaysia.

Islam felts threaten in Malaysia, when nobody actually gives a damn about them.

------------------------------

Bodoh punya melayu babi……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

Bodoh melayu babi!

Ramai org tak sedar diuntung said...

La, yang orang sabah sarawak berlambak kat tanah melayu, takda pulak kita halau dan nista.

Apa kah jenis manusia yg komen camtu tu. Kok kamu macam perangai indon juga?

Anonymous said...

Itulah kelemahan yang ada pada bangsa kita...mudah percaya tanpa bukti (pasal tu selalu kena tipu), malas untuk berfikir (macam bisnes ali-baba)...lepas tu sebarkan pulak pada yang lain2...bangsa lain gelak tengok.

Ujang

Alizul said...

Mungkin ada dua sebab mengapa orang-orang berkenaan sanggup memfitnah DS Rosmah:

1. Kurang iman. Mereka tidak dapat membezakan halal dan haram, baik dan buruk. Mereka lupa akan balasan Allah di akhirat. Mereka lupa Allah boleh juga menurunkan balasan setimpal dan secara tunai di dunia.

2. Duit. Seseorang itu sanggup melakukan sesuatu di luar batasan kerana duit. Jadi tidak hairanlah jika pemfitnah-pemfitnah berkenaan sanggup buat apa saja asalkan dapat bayaran lumayan. Mereka lupa duit dan harta tidak akan kekal dan tidak membawa makna bila berhadapan dengan Allah kelak.

To reek and miya: If you don't know anything about Islam, please refrain from commenting. If you are Muslims, shame on you!

Anonymous said...

Shame on you...!!

adakah anda semua buta hati dan penglihatan..pertama2...Jika sebut Islam utk menilai seseorang adalah menuruti perintah Allah.Kemudian melakukan dan mentaati. Betul jika kita ukur dari luaran tidak cukup tapi ingat jika perkara luaran juga kita langgar perintah Allah.maka jahil lah diri kita. Luar dan dalam perlukan ekot perintah Allah.

Rakan2..bagaimana nak nilai ROsmah ini:

1)Tidak pakai Tudung
2)Berpakaian ketat
3)Isteri pemimpin yang hidup bermewah tidak seperti siti khadijah isteri nabi Muhammad.
4)Bersentuh dgn bukan muhrim-salam dan pegan2 tangan.
ingat gambar bagaiman Rosmah cium shah rukh khan dan artis bolywood yg lain
5)Isteri yang solehah tidak akan buang anaknya- anak perempuan nya yang berkahwin dgn dr.fadzli asmara cinta.

Betul kita tak boleh tgk pada luaran tapi ingat jika hati yang beriman dgn Allah akan membawa kpd luaran kita.Tapi jika hati munafik dan tidak beriman maka luaran akan jadi lebih teruk...
Wahai umat nabi Muhammad, mari kita buang kemungkaran dan hidupkan ke Islaman sebagai panduan hidup..orang2 yang jahil dan tidak beriman kpd Allah akan takut utk laksanakan perintah Allah.

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan