Followers

Thursday, September 10, 2009

Antara Kuil, IFC, dan Kerajaan Negeri Selangor.. Dimana Letaknya Ketertinggian Agama Islam???

(IFC telah menyebabkan Agama Islam disama ratakan oleh agama lain. Mana perginya ketertinggian Agama Islam ini??)

Beberapa hari lalu, perencanaan halus musuh Islam berjaya dilakukan, malah lebih memilukan apabila seluruh ADUN Melayu Pakatan Rakyat di Selangor sekadar mendiamkan diri. Mana pergi suara-suara yang kononnya jagoan Melayu di kalangan mereka?

Hasan Ali, Azmin Ali, Yakop Sapari, Suhaimi Syafie, Dr Rani, Saari Sungib, Iskandar Samad sudah butakah?

Kini keputusan MB hasil tekanan Kafir telah memihak kepada kumpulan Inter Faith Council. Sebuah kuil besar berkeluasan 20 ribu kaki persgi akan dibina di kawasan 80% Melayu. Lebih sial lagi Kuil ini jaraknya tak sampai 200 meter daripada surau. Tiga (3) puaka bangsa Melayu (yang mengaku beragama islam) iaitu Khalid Ibrahim, Khalid Samad dan Rodziah menepis dan berhujah gampang. Jawapan politik maha bangsat diberikan, tiada langsung sekelumit perasaan kesal atas tindakan maha sialan memperbodohkan akal penduduk dengan memberi jawapan sial cukup menyakitkan hati. Adakah benar, kiranya mereka (IFC) melepasi dugaan krisis pembinaan kuli besar di seksyen 23 Shah Alam ini.

MAKA KEJAYAAN INI AKAN DIJADIKAN PLATFORM UNTUK MEMBINA SEBERAPA BANYAK LAGI GEREJA, KUIL DAN TOKONG BESAR DI KAWASAN-KAWASAN MELAYU LAIN???

(IFC sudah lama bergerak di Selangor, Iklan ini sy Ambil dari blog Khalid samad..)

Perkara 3 di dalam perlembagaan negara tiada makna lagi kalau ini dibiarkan. Mereka mentafsir perkara 3 itu sesuka hati mereka tanpa merujuk kepada pakar-pakar undang-undang. Sia-sia pemimpin-pemimpin terdahulu memasukannya di dalam perlembagaan. Sebenarnya hak beragama orang lain tidak boleh sesama sekali dilaksanakan dengan menjejas kedudukan Agama Islam - itu maknanya " lain-lain agama boleh diamalkan dengan aman dan damai"!! tak harus hanya melayu sahaja yang bersungguh menyokong konsep Satu Malaysia, semua pihak harus peka dan bertolak ansur. Takda makna Satu Malaysia dikatakan berpaksikan Perlembagaan Negara jika kerajaan PR Selangor buat kerja bahaya semacam ini!!!!

ShAhBoY

4 comments:

Anonymous said...

UMNO tu lagi teruk.. buat ape bawa kepale lembu tu.. usung-usung.. dah x de keje lain ke!!!!!

Tok Guru Nik Aziz

Che Leh Jangok said...

Tu la masaalahnya. Kita kan dok cakap pasal cabaran ancaman tertanggong oleh Islam angkara gerakan musuh melalui IFC. Patutnya kita sama2 cari jalan penyelesaian.

Kepala lembu tu cerita lain. Dah tu pakai Tok Guru Nik Aziz lak. Janganlah nak rusak rusakkan nama dia lak dalam hal nih.

Kepala lembu tu pun kes kumpulan orang melayu kat bawah sana tak fikir politik; bersatu semua berarak bawa kepala lembu lambang apa2 di dialah punya hal.

Kesnya ialah pembinaan kuil. Jangan nak alih alih tajuk lak. Tak selesai sampai bila2.

Kita kan patut simpati dgn orang Islam yg rasa tergugat dgn rancangan pembinaan kuil besar kat kawasan mereka.

Kerana tak nak gaduh sama sama penduduk, mereka pun berarak kat kerajaan negeri. Kena kona tukar cerita lak. Kita pun kutuk lak.

Kat mana mereka tu nak letakkan hati mereka.

YANG GAMBI said...

Salam, kawan tabik kat Wira-Wira bangsa dan agama ini, inilah mereka yang menerajui mempertahankan martabat bangsa dan agama yang telah dijual oleh puak-puak PAS & PKR pada DAP.....

Anonymous said...

Ni yg aku PALING nyampah ng puak2 PAS nih...

Org criter masalah yg dia timbulkan, dia jawab "UMNO tu lagi teruk...bla...bla..bla.."
Org criter masalah yg dia timbulkan, dia jawab "UMNO tu lagi teruk...bla...bla..bla.."
Org criter masalah yg dia timbulkan, dia jawab "UMNO tu lagi teruk...bla...bla..bla.."

Takder ilmu nk memerintah lgsg...

patut la jadi boneka DAP je...

~ex-PAS~

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan