Followers

Monday, December 21, 2009

Rasis??? Siapa Yang Rasis - Siapa Yang Tidak Hormat Siapa.. ( Sebagai Iktibar)


Kebanyakan forum-forum sosial memang seronok dilayari lebih-lebih lagi forum perbualan seperti "chating". Namun begitu kadang-kadang ianya boleh menjadi satu benda yang seronok bagi kita malah jelek bagi orang lain yang melihatnya.

Sedang seronok boy melayari facebook baru-baru ini boy telah terbaca satu posting di wall yang ternyata amat tidak waras jika posting itu datang dari rakyat malaysia yang berbilang kaum. Namun hakikatnya memang ianya berlaku. Masih ada lagi Masyarakat yang kurang ajar dan masih tidak tahu akan menghormati bangsa lain. Adakah ini lambang negara Kita yang tidak berbilang kaum. Macam mana kita nak hormat orang kalau orang tidak hormat kita. Kenapa masih ada lagi maysarakat yang masih bodoh pada hari ini.

Bukan sy di sini untuk melaga-lagakan anda namum sebagai luahan hati yang selama ini hendak dilontarkan. Hakikatnya negara kita masih lagi dalam keadaan apa yang anda saksikan.. Kaum-Kaum lain masih bermuka-mukan dengan orang Melayu. bukan kerana apa cuma kerana dikatakan Hak orang melayu lebih dari mereka. Betul ke.. Orang melayu tidak sesekali pun mengambil hak-hak orang lain. mereka mengambil hak yang sebenarnya milik mereka yang tidak seberapa. Namun hari ini Hak itu pun jugak telah sedikit-sedikit dihakis dan mula dirobek oleh orang yang pempunyai kepentingan politik yang zalim...

Fikir-fikirkan lah apa akan jadi terhadap negara kita jika perkara ini dianggap sebagai normal. Negara bakal dipijak-pijak dan hari itu tiada gunanya menyesal tak sudah kerana hari ini kita bongkak akan apa yang kita kecapi.. Bersatu demi mempertahankan Agama, Bangsa dan Tanah air..

salam
ShAhBoY

6 comments:

C L J said...

Maaflah boy dan semua yang akan membaca catatan ini kalau kali ini bahasa hamba mentah sedikit:

Sebenarnya yang selalu dok timbul menjadi resis dalam bermacam forum itu ialah kerja reverse psychology berpunca dari psywar pihak tertentu yang dijana semangatnya oleh subversive pimpinan chauvinist Asia.

Maaflah... ... sekali ini begini ayat hamba. Tapi fikir fikirkanlah.

zamspotte said...

Memang rasis pun, nak wat camner??

bukan pendatang said...

blogger chinaman rasis:
http://www.cheewooi.com/2008/05/malay-pig-without-brain.html

forum chinaman rasis:
http://www.perspectives.com/forums/view_topic.php?id=115728&forum_id=89

MK IV said...

Tuan di jemput untuk menghadiri Dialog Bersama Pemimpin, sila berikan nama penuh, no ic, nama blog dan no telefon dan emailkan kepada saya di darulehsantoday.blog@gmail.com dengan kadar segera, untuk booking tempat duduk. tarikh, tempat dan masa akan di beritahu melalui email. terima kasih.

mamat parang tumpul said...

aku pun dpt tangkap satu kat facebook...lagi terok hina nabi muhammad.....
ni ada kat post aku

http://kaydapkaydapkebaybay.blogspot.com/2010/01/people-in-facebook-insulting-nabi.html

Anonymous said...

inilah hasil 50 thn pemerintahan bn

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan