Followers

Thursday, August 18, 2011

Pelajar Cina Saman Khazanah Nasional Kerana Biasiswa Tak Dapat. Bapa Ada Firma Guaman. Masih Nak Mintak Sedekah Dengan Kerajaan Jugak Ke???


Sy terbaca satu posting di Utusan menyatakan Seorang pelajar yang tak puas hati kerana tak dapat biasiswa kerajaan nak saman pulak khazanah nasional. kalau dia orang tak dak duit tak pe lah jugak ini bapa dia ada firma guaman nak mintak jugak sedekah dekat kerajaan. Siap guna firma guaman Bapak dia saman Kerajaan pulak tu....

Baik bagi dekat orang yang lebih memerlukan ramai lagi anak-anak yang susah memerlukan biasiswa bagi meningkatkan taraf hidup mereka. Anak petani dan penoreh patut diutamakan buat apa bagi dekat orang yang dah ada duit. Konsep biasiswa adalah beri kepada orang yang memerlukan bukan main nak bagi je..

Pikir-Pikirkan Lah Dan Selamat Beramal!!!!

Pelajar gagal dapat biasiswa ke Cambridge saman Khazanah

18/08/2011 2:39pm

KUALA LUMPUR 18 Ogos — Seorang pelajar yang gagal mendapat Biasiswa Khazanah-Cambridge menfailkan saman terhadap Khazanah Nasional Berhad dan tiga lagi.

Chan Xian Yao, 19, memfailkan saman itu melalui firma guaman bapanya Chan Chow Wang di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil di sini hari ini.

Beliau menamakan Ketua Pegawai Eksekutif Khazanah, Tan Sri Azman Mokhtar; pengarahnya, Azman Mohd Hussein; Khazanah; dan Yayasan Khazanah sebagai defendan.

Dalam saman itu Xian Yao memohon perisytiharan bahawa pemberian Biasiswa Khazanah-Cambridge kepada tiga penerima adalah tidak sah.

Dia juga memohon pampasan dan ganti rugi kerana mengalami perasaan malu dan tekanan akibat gagal mendapat biasiswa itu.

Xian Yao, yang ditawarkan tempat di Universiti Cambridge selama empat tahun bagi mengikuti kursus kejuruteraan kimia bermula Oktober tahun ini, mendakwa defendan tidak menjalankan proses pemilihan yang baik atau adil semasa peringkat pemilihan.

Pelajar itu berkata, Yayasan Khazanah telah menghantar satu emel kepadanya menyatakan dia tidak berjaya dalam permohonannya tanpa sebarang alasan.

Katanya, defendan dalam kenyataan akhbar bertarikh 11 Jun lepas telah menyatakan hanya tiga pemohon telah diberi biasiswa itu tanpa memberi maklumat pemohon itu seperti nama, kursus atau keputusan akademik mereka. — Bernama

ShAhBoY

1 comment:

Anonymous said...

bukan dia yang nak saman khazanah, kesian budak tu lah. bapanya yang mau ambil tindakan

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan