Followers

Tuesday, December 30, 2008

Nik Aziz - Hukum Hudud Akan Dilaksanakan 30 Tahun Lagi ..


"Kita tidak payah tekan atau paksa untuk orang ramai terima undang-undang Allah, 20 atau 30 tahun lagi orang terima pun tidak apa. Hudud ini benda besar dan ia makan masa lama untuk dilaksanakan. Dulunya bila Pas sebut politik Islam, orang tidak boleh terima. Mereka kata mana ada politik Islam tapi bila kami memerintah atas Islam orang boleh terima begitu juga dengan hudud," kata Nik Aziz Nik Mat (Mursyidul Am PAS) pada 27 Disember 2008 di Kota Bharu. Karpal Singh desak PAS gugur agenda negara Islam, malah dengan bongkaknya menyatakan langkah mayatnya dulu jika mahu buat negara Islam. Karpal paksa, tekan dan desak PAS gugur negara Islam, PAS hendak biar sahaja? Apakah PAS akan tunggu hingga Karpal Singh dan Kit Siang DIKUBURKAN terlebih dahulu baru berani hendak buat hudud?

( Karpal Singh mempertahankan tidak akan tertubuhnya negara Islam jika Pakatan Rakyat memerintah negara Malaysia)


Kenyataan Nik Aziz mengenai kesanggupan PAS untuk menunggu 30 tahun lagi untuk buat hudud. "Tidak ada apa (isu hudud), dulu orang dapat terima politik Islam, sikit lagi orang dapat terima hudud pula," kata Nik Aziz lagi. Sampai bila PAS mahu menunggu DAP untuk buat hudud? PAS tidak perlu takut dengan DAP untuk buat hudud. Apa kata PAS desak sahaja DAP keluar dari Pakatan Rakyat, beri kata dua kepada DAP sama ada terima hudud atau keluar sahaja dari Pakatan Rakyat. Sanggupkah PAS beri kenyataan tersebut? Jika tidak, bagaimana hendak merealisasikan hasrat "membangun bersama islam" yang dibawakan oleh PAS selama ini. Kasihanilah ahli-ahli bawahan PAS di bawah sana, mereka ramai yang terkeliru dengan slogan dan agenda PAS, sedangkan dalam masa yang sama PAS masih lagi bersubahat dengan DAP dalam Pakatan Rakyat.

SHAHBOY
Exco Hubungan Luar Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

1 comment:

Unknown said...

Bodoh punya PAS..

Piraah..

Cakap saje boleh..

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan