Followers

Saturday, August 23, 2008

PENDEDAHAN SEBENAR ANWAR IBRAHIM

8 Jawatan Anwar Di Luar Negara

Berikut adalah 8 jawatan Anwar Ibrahim di luar negara.
1.Pensyarah John Hopkins University
2.Pensyarah di Georgetown University
3.Pensyarah St Antony College, Oxford
4.Presiden Accountability di Brussels, Belgium
5.Penasihat Kewangan Bank Dunia
6.Executive Committee, International Crisis Group (ICG)
7. Pengerusi Yayasan Masa Hadapan Timur Tengah & Afrika.
8. Pengasas IIIT (International Islamic of Thought)

Untuk jawatan 1,2 dan 3, Anwar mendapat jawatan tersebut setelah berulang kali pergi ke Washington DC bertemu dengan Paul Wolfowitz (Bekas Presiden Bank Dunia), termasuklah bertemu dalam Pentagon pada penghujung tahun 2004 dan awal tahun 2005. Untuk jawatan ke-4, Simon Zadek selaku CEO mendapat bayaran sejumlah 70,000 pound sebulan, bayangkan berapakah gaji untuk seorang President pula?

(Gambar: Tulisan Wolfowitz dalam majalah Time untuk memberi kredit kepada Anwar sebagai 100 orang pemimpin terbaik dunia. Sebelum itu Anwar pernah tulis surat selamatkan Shaha Ali Ridha, girlfriend Wolfowitz). Bagi jawatan ke-5, selaku Penasihat Bank Dunia, Anwar dipilih khas oleh Paul Wolfowitz untuk ditempatkan di Bank Dunia. Untuk jawatan ke-6, hanya 46 orang sahaja yang dipilih untuk dijadikan sebagai Executive Committe ICG. Salah seorang daripada mereka ialah George Soros (Spekulator Mata Wang Yahudi, Pengerusi Open Society Institute).

Paling istimewa ialah jawatan yang ke-7, bila Condoleeza Rice (Setiausaha Negara Amerika Syarikat) sendiri datang semasa pengasasan Foundation For Future (FFF). Anwar juga menjadi Pengasas "Triple IT" yang mengumpulkan beberapa orang profesor dan pensyarah yang liberal di bawah kendalian John Esposito (Profesor International Affairs and Islamic Studies di Georgetown University, juga seorang yang berbangsa Yahudi).

John Esposito (gambar) dalam rancangan dokumentari bertajuk “Prophet Muhammad” pernah membuat ulasan yang mengelirukan berhubung peperangan kerana menyifatkan "teorist" mendapat inspirasi dari jihad. Bolehkah kita membiarkan seorang Yahudi seperti Esposito mengecam agama kita?

Siapa sebenarnya yang bayar gaji Anwar untuk semua jawatan tersebut? Dalam matawang apa bayaran tersebut dibuat? Apakah Anwar mahu berselindung lagi bahawa beliau memang rapat dengan orang luar dan mempunyai deretan jawatan di luar negara? Kedengaran tadi di Kubang Ulu, Kubang Semang, Kg Pelet ada pengundi sudah ditawarkan sejumlah RM50 dan RM100 untuk menyertai PKR dengan syarat memberikan nama dan nombor kad pengenalan. Daripada mana sumber wang ini?

SHAHBOY
Exco Hubungan Luar Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

No comments:

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan