Followers

Sunday, May 17, 2009

Uthayakumar - "Ikon Malaysia" atau "Hero Filem Tamil" ???


Menjadi satu tradisi di dalam industri politik negara apabila seseorang itu dianggap dianaya oleh kerajaan maka dialah yang akan menjadi pemimpin dan merupakan ikon negara... emm betul ke pernyataan shahboy??? baru-baru ini kesemua bekas tahanan ISA yang telah terlibat di dalam pertubuhan HARAM HINDRAF telahpun di bebaskan atas arahan Perdana Menteri. ( Namun masih ada lagi orang yang kononnya mengaku rakyat malaysia tidak tahu adat negara ini tidak mengucap terima kasih )

Namun begitu ramai Pemimpin Pembangkang yang mengaku diri mereka bijak pandai sememangnya sangat la bengap dan mengaku bahawa Pemimpin pertubuhan haram itu iaitu P Uthayakumar adalah "Ikon Malaysia". Hello brader sedar la sikit bro you nak mintak simpati rakyat lagi mau jadi ikon negara ka... Nak jadi Ikon untuk ubat ketiak pun belum boleh lagi la bro.

Sebagai kronologi, Utayakumar merupakan seorang pemimpin dari pertubuhan haram yang dikenali sebagai HINDRAF yang telah meminta supaya Negara British membayar ganti rugi kepada rakyat India diatas sebab membawa mereka ke Malaysia. ( Tahu pun anda ni pendatang ada hati nak jadi Ikon Malaysia konon). Uthayakumar adalah antara lima pemimpin Hindraf yang ditahan di bawah ISA sejak Dec 2007 selepas terbabit dalam bantahan jalanan di ibu negara.

Secara terang-terang parti Haram HINDRAF ini telah mengugat keselamatan negara dengan merusuh dan mengajak kaum India khususnya supaya bersatu menentang Kerajaan. Macam mana pemimpin persatuan haram seperti ini dianggap Ikon oleh Saudara Gobin yang sememangnya cetek pemikiran. Gobin sendiri yang merupakan Ahli Parlimen Puchong masih lagi dikatakan tidak turun untuk melihat rakyat disekitar daerah Puchong. Ramai lagi rakyat khususnya orang melayu yang hidup susah kat Puchong tu pi la jaga mereka. Yang hang dok sibuk-sibuk jaga Utayakumar ni buat apa. tau la hang dengan Utaya ni sekapal...

sebagai kesimpulannya memang terbukti Utayakumar ni hanyalah hero dalam filem " Boneka Rakyat" arahan Pakatan pembangkang Production. Tapi mamat ni kurang sedar. Siapa yang mengenali diri beliau sila lah sedar-sedarkan dia..

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

10 comments:

Anonymous said...

haram jadah je dia tinggal di Malaysia...

yb Raz said...

hindraf bukanlah parti tetapi pertubuhan kongsi gelap india.

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

usah peduli kat dia je.kalau selalu nama dia masuk blog kembang pulak jubur nya.dia akan rasa makin terkenal lah pulak.loyar hampeh.sebenonya dia marah kpd si samy vellu tapi tunjuk bebal kpd org lain.salah langkah tu.

Anonymous said...

aku ingat dia ni terbawak-bawak cerita padayappa (rajnikan mainkan)..
kalau macam tu cuba le..bawak-bawak diri tu balik terus ke sana...tinggal permanent lagi baik..

acai said...

antor jer balik india seatle.ada kat sini pun buat menyemak jer

Anonymous said...

pendatang pendatang pendatang....hoi melayu malas (memang la tu... me-LAYU..) kalau takde pendatang negara nie mana ada maju macam nie...kalau me-LAYU je, tanah melayu 2009 memang nampak macam kampung nelayan jual ikan segar dan ikan kering...u balik la ke hutan yang u datang 1000 tahun dahulu...bodoh!

Anonymous said...

muka mcm cicak terbang ada hati nak jadi ikon.. konon

adeeeiii machaaa..

hangpa kata hangpa terrar!!! said...

pendatang pendatang pendatang....hoi melayu malas (memang la tu... me-LAYU..) kalau takde pendatang negara nie mana ada maju macam nie...kalau me-LAYU je, tanah melayu 2009 memang nampak macam kampung nelayan jual ikan segar dan ikan kering...u balik la ke hutan yang u datang 1000 tahun dahulu...bodoh!

Jawapan aku:
Woi paria anak haram sial anak gampang..kau ni bangsa tak reti berterima kasih, tok nenek moyang kau tu nasib baik diterima tok nenek moyang kami tau..kalo tidak dah lama mampos dalam laut, engkau tu pun blum tentu boleh menulis kat sini..bangang!!!

adha said...

ini paria kelas bawah la, dah la menketedarah free kat tempat tahanan pas tu mengata lak pada kerajaan memang dasar paria laknat.

Anonymous said...

Utaya ni jenis gila babi...harap harap dialah akan kena selsema babi lepas ni, biar mampus cepat cepat

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan