Followers

Monday, May 18, 2009

Gigit dan Menggigit - Tian Chua Dioffer Menjadi Duta Colgate!!!


Pengarah strategi PKR Tian Chua diarah membela diri terhadap tuduhan mencederakan seorang anggota polis secara menggigitnya dan menghalangya daripada menjalankan tugas pada Disember 2007.

tian chua and bersih parliament rally incident court hearing 180509Magistret Mohd Fauzi Che Abu memutuskan pagi ini bahawa pihak pendakwa berjaya membuktikan kes terhadap ahli parlimen Batu itu.

Tian diwakili peguam Ranjit Singh dan Razlan Hadri Zulkifli, manakala pendakwaan diketuai oleh DPP Hanafiah Zakaria.

Perbicaraan akan disambung pada 20 hingga 23 Julai depan.

Tian, atau nama penuhnya Chua Tian Chang, 46, didakwa mencederakan konstabel Rosyaidi Anuar, 21, di depan bangunan Parlimen pada jam 10.45 pagi 11 Disember 2007.

Rosyaidi bertugas di Bahagian Narkotik, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur.

Tian ditangkap sewaktu perhimpunan Bersih di luar bangunan Parlimen kerana membantah pindaan perlembagaan bagi melanjutkan umur bersara pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dari 65 kepada 66 tahun.

Beliau didakwa mengikut Seksyen 332, Kanun Keseksaan. Jika didapati bersalah, Tian boleh dihukum denda atau penjara tiga tahun atau kedua-duanya sekali.

Tian akan kehilangan kelayakan sebagai ahli parlimen jika dipenjara melebihi setahun atau didenda melebihi RM2,000.

Dalam penghakimannya, Mohd Faizi berkata, beliau mengambil kira keterangan yang menunjukkan saksi pendakwaan kedua yang juga mangsa - Rosyaidi - tiada niat dan sebab untuk menumbuk Tian kerana mangsa perlu mempertahankan diri dalam satu pergelutan.

Mohd Faizi berkata, terdapat dua elemen dalam penghakimannya iaitu mangsa sebagai penjawat awam hanya menjalankan tugasnya ketika dalam operasi itu, khususnya ketika menahan Tian dan bahawa tertuduh juga menyebabkan kecederaan terhadap mangsa.

Katanya, keterangan Dr Norzilawati Ahmad, yang merawat Rosyaidi, menyatakan bahawa gigitan yang terdapat pada lengan anggota polis itu adalah kuat sehingga memberikan kesan.

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

8 comments:

Malaysian-2Day said...

wahhhh! gigit polis leh dapat kontrak dgn colgate! haha kalau aku gigit Nizar leh jadi duta ubat gigi darlie tak?

Anonymous said...

kalau aku dah pelangkung kepala dia masa dia gigit tangan tu...dah jadi macam hanjeng

shahboy said...

kalau ko gigit nizar ko boleh jadi duta ubat gigi mukmin.. yang tu ade can la hehe...

p/s: kalu ade can aku pun nak gigit nizar mangkuk tu..

Cheguman@Demang Lebar Daun said...

Pemimpin beginikah yang kita mahukan?

Anonymous said...

geng,

kahkahkah...

duta ubat gigi darlie?
duta ubat gigi mukmin??

aku tergelak besor dgn lawak korang.
memang best!!

kahkahkahkiokkk!!


~greenhornet~

Anonymous said...

Cuba dia pi gigit Polis Mainland China nak tengok!

Silap2 gigi dia mereka cabut dan jual kat pasar haram!

TikamBatu

Anonymous said...

lebih baik Tian Chua gitit puting eli,kan eli tu bekaas aweknya dulu...ha ha ha...lebih drp puting pun chua tian dah boleh kan

Anonymous said...

Anon 12:09 AM,

Abih la Eli...xde puting.

kena pinjam puting Tian Chua la nampaknye.

kahkahkahkiokkk!!!


~green hornet~

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan