Followers

Thursday, April 23, 2009

Dimana Pendirian PAS Terhadap KEBEBASAN MEDIA - Adun Melor Dapat Kebenaran Mahkamah Halang Media Lapor Kesnya.!!!

(MINTA KEADILAN: Siti Aishah (kiri) berbincang sesuatu di luar Mahkamah Rendah Syariah Kota Bharu, semalam. Gambar kecil, Wan Ismail Wan Jusoh.)

Sering kali kita mendengar tentang KEBEBASAN MEDIA yang dilaungkan oleh Pembangkang Khususnya PAS dan PKR yang mengatakan Media hari ini tidak bebas dalam menyebarkan sesebuah ISU. Ada yang kata Media ini terkongkong dan tidak telus. Namun apa yang kita lihat pada hari ini segala macam cerita telah disampaikan mengenai isu politik tanah air. Tak cukup dengan itu Kes-kes mahkamah juga yang melibatkan kerajaan telah disiarkan di dalam akhbar mahupun berita. JIKA TAK SIAR PEMBANGKANG KATA BENDA LAIN, KATA KERAJAAN BELI MAHKAMAH LAH APA LA, ADA JA ALASAN DIA TU..

Namun berbalik kepada Isu terbaru yang melibatkan seorang ADUN Melor yang merupakan bekas Speaker Dewan Undangan Negeri Kelantan ini lain pula ceritanya. Dia meminta injuksi supaya Mahkamah Tinggi Syariah membenarkan permohonan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Melor menghalang media daripada membuat sebarang liputan mengenai kesnya sepanjang perbicaraan.

Hakim Syarie, Abdullah Man membuat keputusan itu sejurus mendengar hujahan peguam Md Raziman Yaakob yang mewakili Wan Ismail Wan Jusoh, 54, berkaitan permohonan perintah menghalang terbabit dibenarkan.

KONONNYA antara alasan ADUN ini adalah dia tidak mahu kesnya disiarkan dalam akhbar berbahasa Melayu, Inggeris dan lain-lain kerana tidak mahu diaibkan. Apa ni bro, kenapa sampai takut macam ni. mungkin ada udang di sebalik batu. Anda mungkin takut pekung anda didedahkan kepada rakyat. Emm mungkin anda takut kot status anda menikah dengan pasangan ini di SIAM bakal didedah??????

PAS hanya berdiam dalam isu ini, Nik Aziz yang kononnya Tuan Guru hanya duduk mengikut telunjuk orang lain dan menghancurkan PAS sendiri dalam DIAM-DIAM!!!!!

Sila kemukakan Apa jua alasan Anda (Pembangkang) Kami tahu Anda sememangnya RETORIK dan hanya menggunakan rakyat untuk kepentingan ANDA!!!!!!!!

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

6 comments:

saya said...

PAS mmg suka temberang.Kerja habuk tarak.Ceramah je kerjanya.Lagi suka PAS ni kalau dia kena temberang oleh PKR dan DAP.

Agama bangsa tergadai tak apa asal dapat toyota Camry.

Anonymous said...

depa kata depa lebih islam dari orang islam lain. jadi, apa nak takut kalau kita di pihak yang benar.

nampak sangat penipu juga orang pas ni. itulah, bukan semua pemimpin serta pengikut pas ni maksum.

berani kerana benar, takut kerana salah.

saya said...

nij ajis pun nyanyuk skang ni.

Gua respek dgn ulama2 islam yg x join politik.Mereka lebih bermaruah dan lebih memartabatkan Islam.
kita orang muda jgn mudah amarah.fikir panjang2,wlaupun perspsi bhw UMNO ni rasuah dan kotor,UMNO dlm usaha pemulihan.berikan UMNO peluang.itulah tanda keikhlasan UMNO utk berubah.sokongan padu ahli diperlukan.hjg tahun ni,UMNO akan pinda prlembagaan utk bg smua ahli akar umbi memilih pemimpin.UMNO dah 63 tahun.Sayang saya pada UMNO x berbelah bagi tapi sy juga sering hantar komen dan cadangan utk mantapkan UMNO.Hidup mati sy brsama Islam dan UMNO.

saya said...

Ya Allah Selamatkan UMNO.

Harap Datuk Najib pinda perlembagaan agar semua 3.2 juta ahli UMNO dapat pilih pemimpin UMNO yang betul2 utuh pada perjuangan bangsa dan agamanya.

Kepada pemimpin2 UMNO kelantan mulakan langkah anda sekarang.Ahli2 perlukan sokongan.Kalau boleh buat papan tanda baru di setiap cawangan agar pulih semangat dan x pudar spt warna papan tanda UMNO yang dah usang dan x bermaya.

Anonymous said...

dasar kononnya mengaku menjadi ulamak la ni..
apa nak jadi dgn PAS hari ni..
banyak dah bawa masalah

Parti Ajaran Sesat

Anonymous said...

ps parti hipokrit..ramai yg tak tahu lagi tu..tu pasal buka minda tu..

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan