Followers

Wednesday, May 28, 2008

EZAM NOR PULANG KE PANGKAL JALAN…???????


Minggu ini merupakan bulan yang penuh dengan dugaan dan bermacam-macam cabaran yang menimpa UMNO. Bermula dengan perletakan jawatan bapak UMNO iaitu Tun Dr Mahathir dan disusuli dengan pelbagai isu-isu dalam telah menyebabkan ramai penganalisis telah mendapati bahawa perjuangan parti UMNO telahpun sampai ke kepenghujungnya. Kemungkinan besar parti ini mungkin tidak akan menjadi parti yang dominan pada pilihan raya akan datang. Namun begitu disebalik dugaan, munculnya hikmah yang bakal memberikan sinar (nur) yang baru untuk UMNO. Sahabat kita iaitu saudara Ezam Mohd Nor iaitu memang sudah tidak asing lagi dikalangan aktivis-aktivis politik kerana dahulunya beliau adalah mantan ketua pergerakan Pemuda Keadilan telah menyatakan hasratnya untuk memasuki UMNO iaitu didalam Pemuda UMNO. Apa sudah jadi dengan Ezam????? Dulu dia yang beria-ria mahu menyekang kepimpinan UMNO.. adakah kini baru saudara Ezam sudah mula kenal yang parti UMNO sahaja yang memperjuangkan nasib orang Melayu???


Pada mulanya memang ramai orang terkejut dengan penyuaraan saudara Ezam yang berhasrat mahu kembali kepada UMNO.. Namun begitu perkara yang menjadi pentingnya disini adalah mengapa Ezam mahu masuk UMNO??

Diantara sedutan akhbar The Star:


Former PKR Youth Chief and political secretary to Anwar Ibrahim, Ezam Mohd Nor is said to be rejoining UMNO again. The Star reports here.To facilitate his return to politics, Ezam will be relinquishing his post as the head of GERAK, a non-governmental organisation established as a watch group for anti-corruption.Ezam resigned from PKR sometime last year and is said to have had rifts with PKR vice-president Azmin Ali, whom he accused of being a schemer who “dominates” Anwar.Since his departure from PKR, I have been holding some reservations, that Ezam’s conduct could be a planned part of a bigger plot of political deception at work. Now his intended re-entry into UMNO is even more bewildering, if not suspicious.Unless of course if Ezam is purely all about his own glory, and nothing more.

Adakah kini baru saudara ezam telah menemui jalan yang benar setelah sekian lama berjuang di dalam Parti PKR yang hanya merupakan Parti untuk Brader Anwar semata-mata. Namum begitu banyak persoalan perlu dileraikan ketika ini memandangkan secara tiba-tiba Ezam menyatakan dia mahu masuk UMNO. Akan tetapi usaha ini dilihat bakal memperkukuhkan lagi parti UNMO dan dalam masa yang sama ia jelas memperlihatkan kepimpinan PAK LAH masih lagi raleven walaupun setelah sehingga kini pelbagai dugaan telah ditempuh oleh beliau untuk kembali mentadbir negara serta parti kebanggaan rakyat iaitu UMNO.

@ Apa-apapun shahboy menyokong apa yang baik....

No comments:

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan