Followers

Thursday, March 12, 2009

Isu Kes Mata Lebam - Anwar Ibrahim Hanya Bersandiwara dan Inginkan Publisiti Murahan Dari Rakyat

(Akibat tak percaya dengan Qada dan Qadar dari Allah.. macam ni la jadinya)

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan tidak melakukan sebarang kesalahan jenayah seperti yang didakwa oleh bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Ahmad Said Hamdan telah berkata, selepas mengkaji secara teliti dan mendalam, majoriti ahli-ahli panel SPRM memperakukan bahawa tidak wujud sebarang kes jenayah terhadap kedua-dua individu itu.

‘‘SPRM memandang berat dakwaan Anwar kononnya suruhanjaya ini tidak mengambil tindakan terhadap Peguam Negara dan Ketua Polis Negara ekoran aduan beliau kepada pihak polis pada Julai 2008.

‘‘Dalam aduannya, Anwar mendakwa Abdul Gani dan Musa telah memalsukan bukti atau keterangan siasatan kes serangan oleh bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Rahim Mohd. Noor yang telah menyebabkan kecederaan ke atas dirinya suatu ketika dulu,”

(Ni macam pakai celak je ni... betui ka pak musa yang buat ni hihi..)

(ini semua Qada dan Qadar dari Allah.. Hang jahat sangat patut la jugak kena macam ni...)

Aduan beliau telah dirujuk kepada polis dan pihak SPRM (ketika itu dikenali sebagai Badan Pencegah Rasuah) menjalankan siasatan secara terperinci dan telus.Siasatan kes berkenaan dimulakan pada 2 Julai tahun lalu dan dilengkapkan dua bulan kemudian. Pihak suruhanjaya dalam siasatannya memang mengambil kira bahawa subjek utama yang disiasat adalah Abdul Gani dan Musa.

Menurutnya, siasatan yang dijalankan telah merakam percakapan saksi-saksi termasuk Anwar sendiri yang dibuat secara teratur melalui peguamnya.Oleh itu, katanya, tidak timbul isu SPRM tidak mengambil kira tindakan siasatan berkaitan aduannya,

‘‘Memandangkan kes ini amat sensitif, berprofil tinggi dan berkepentingan awam dan mengambil kira tanggapan dan persepsi negatif yang mungkin timbul, SPRM telah mencadangkan tiga ahli panel bebas dilantik sebagai Timbalan Pendakwa Raya untuk mengkaji dan membuat perakuan terhadap kes ini,”.

Maka secara tidak langsungnya dinisi dapat disimpulkan bahawa Anwar telah melakukan pembohongan yang besar dan cuba untuk membina publisiti murahah supaya rakyat dan masyarakat kembali memberi belas kasihan terhadapnya. Namun begitu kini masyarakat sudah mengetahui akan percaturan permainan Saudara Anwar ini dan taktik yang selama ini dianggap sebagai betul ruma-rupanya adalah salah dan hanya untuk meminta undi mereka sahaja..

Patut saudara Anwar ini dikenakan tindakan oleh Mahkamah.. sumbat lagi lima tahun ke baru ada akal.. Orang kesian kat dia bagi dia keluar penjara buat pulak perangai ambol dia tu.. Hantar balik Sri langka baru tau.. !!!!

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

2 comments:

ejarll said...

sy cadangkan KPN dan PN membuat laporan polis dan failkan saman ke atas si PENIPU nieee....

Anonymous said...

anwar yg provoke kata rahim noor bapak anjing. rahim noor personaliti dia memang garang. dia pernah keluar kereta dan tembak driver lori masa jadi KPN.

anwar tau personaliti rahim noor mmg mcm tu dan dia provoke supaya dpt simpati rakyat.

rahim noor tau, DNA polis tak pernah menipu. DNA anwar dan sukma memang ada di atas tilam di tivoli villa. itu fact ....jgn emo bro...hehe

zul

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan