Followers

Friday, February 13, 2009

Teori RAHMAN - Anwar Masih Mengharapkan Dia bakal PM Ke 6

Bapa Kemerdekaan Malaysia Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj pernah mengetengahkan teori RAHMAN. Menurut Almarhu, Perdana Menteri Malaysia nombor satu hingga enam boleh diramalkan dengan menggunakan huruf pangkal nama mereka. Walaupun begitu ianya sebenarnya hanyalah kebetulan.. emm betul tak???

Dikatakan:
R ialah Rahman Putra, iaitu Tunku sendiri, Perdana Menteri Malaysia yang pertama (Feb. 1955- 20 September 1970)
A ialah Abdul Razak Hussain, iaitu Tun Razak, yang menjadi Perdana Menteri kedua (21 Sep 1970 - 14 Januari 1976)
H ialah Hussein Onn, iaitu Perdana Menteri ketiga (15 Januari 1976 - 17 Julai 1981)
M ialah Mahathir Mohamad bin Mohamed Iskandar Kutty, iaitu Perdana Menteri keempat (17 Julai 1981 - 2003).

Pada tahun 1999, teori ini menjadi cukup popular apabila pada masa itu ianya menjadi rebutan ramai ahli politik pangkal "A". Ramai penyokong Reformasi yang berdoa semoga orang itu ialah ANWAR IBRAHIM. Anwar memang digambarkan sebagai bakal Perdana Menteri semenjak pemimpin berjiwa cekal ini menjadi pejuang pelajar di Universiti Malaya tahun 70an dahulu. Namun begitu hajat mamat yang berJIWA cekal ini tidak kesampaian dan amat kempunan sekali apabila Abdullah Ahmad Badawi di pilih sebagai Perdana Menteri yang Ke 5. SEDIHNYEEEE...

A ialah Abdullah Ahmad Badawi iaitu Perdana Menteri yang Kelima ( 31/10/2003 hingga kini)

Persoalannya, Perdana Menteri Kelima iaitu yang mempunyai huruf pangkal "N" sudah pun diketahui namun Adalah MAMAT yang seorang ni yang memiliki kekayaannya hasil dari PROJEK KATAK METOMPAT yang cukup besar di negara ini, masih lagi mengharap yang dia lah PM yang Keenam tu... Kerana Nama dia pun ada "N"... emm susah jugak kalau orang yang gila kuasa ni.. emm tak pe la bang NUAR lantik la diri Bang NUAR sendiri okey.. hihi

Namun begitu sejak kebelakangan ini seorang lagi Pemimpin Pakatan Rakyat telah mula menampak belang Anwar ini dan menyatakan bahawa Anwar memang dilahirkan untuk menjadi "AHLI POLITIK YANG KUCEWA" kerana harapannya untuk menjadi PM ke 6 pun memang tak lah!!!
SHAHBOY
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

3 comments:

Shitsurei shimashita said...

kalo berjaya Anwar menjadi PM gimana? negara huru hara? gangguan maha hebat dari BN? rakyat sengsara?


kalo Pak Lah tiba2 taknak letak jawatan apa jadi? Undi x percaya? ahli UMNO mengamuk? orang BN keluar parti? negara huru-hara?

kalo najib jad PM, indeks rasuah tinggi, ketirisan tinggi, salah guna kuasa melampau? dan disebabkan itu BN dihukum pada PRU 13 gimana?

cuba kita pikirkan bersama kerana kita ni bukan ahli nujum. Kita rakyat Malaysia.

saya minta pandangan tuan kerana tuan bakal jd pemimpin negara jua.

shahboy said...

salam shitsurei.. emm byk persoalan yg anda berikan.. seperti mana yg anda ckp kita ni bukan ahli nujum.. jika orang yang berfikiran singkat dia akan berkata:

" buat apa la nak pikir kan kita bukannye tahu apa akan berlaku pada bukan saja politik malaysia.. diri kita pun kita tidak tahu apa akan berlaku pada hari esok... "

namun persoalannya kita harus melihat pada logikalnya dimana untuk menjadi PM di sebut dalam perlembagan yakni Perdana Menteri akan dilantik dari kalangan ketua parti komponen yang dominan dan telah memenangi 2/3 atau mendapat kepercayaan dari rakyat pada pilihan raya " senang cerita menang pilihanraya lah". dan kini terbukti BN telah pun mendapat mandatnya sejak daripada penubuhan PERIKATAN.. namun persoalannya sy tujukan kepada anda.. "Adakah ANWAR bakal mendapat kepercayaan rakyat pada PRU 13???

indeks rasuah tinggi, ketirisan tinggi, salah guna kuasa melampau?
keadaan ini bukan saja berlaku di negara malaysia sahaja.. ini bukan faktor penentu kepada adakah seseorang pemimpin itu berjaya atau gagal.. ini melibatkan integriti individu itu sendiri.. di Amerikan misalnya sering kita dengar tentang rasuah, gangsternya dgn "DRUG LORD" emm adakah Barak Obama yang salah.. ??
singapura, Arab Saudi dan semua negara ada berlaku juga perkara sebegitu.. adakah kerana pemimpin itu yang salah.. sy fikir tidak.. ini melibatkan sikap induvidu itu sendiri.. di dalam al-quran juga telah termaktub " allah tidak akan mengubah sesebuah kaum melainkan mereka itu mengubahnya sendiri.. (betulkan jika sy silap)

Persoalannya jika anwar menjadi PM adakah indeks rasuah tinggi, ketirisan tinggi, salah guna kuasa melampau ini tidak akan berlaku???

sy juga mengharapkan pandangan anda kerana setiap umat allah yang dijadikan ini adalah khalifah di muka bumi ini..

salam

RK said...

kenape?

kenape kita xnak Encik Nuar jadi PM?

kenape?

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan