Followers

Thursday, January 1, 2009

Pendedahan Eksklusif - Kenapa Ahli Parlimen Kapar S Manikavasagam hendak jumpa Pengerusi HINDRAF P. Waythamoorthy



Untuk Membela Kepentingan Kaum India atau Mempunyai Agenda Yang Tersirat???

Krisis pergolakan dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) semakin meruncing apabila apabila Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam meletak jawatan sebagai Timbalan Pengerusi Perhubungan PKR Selangor berkuat kuasa semalam. Manikavasagam sudah menghantar surat peletakan jawatan kepada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang juga Pengerusi Perhubungan PKR Selangor dan salinan kepada Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Kemelut antara Manikavasagam, Abdul Khalid dan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Teng Chang Khim semakin panas kebelakangan ini apabila Ahli Parlimen Kapar itu menegur kerajaan Selangor mengabaikan kepentingan serta kebajikan kaum India.
"Banyak keputusan Menteri Besar membelakangkan kepentingan masyarakat India, umpamanya di Taman Sentosa, Klang, saya mahu tahu rasional beliau melantik ketua kampung berbangsa Melayu di sini sedangkan 95 peratus penduduk berketurunan India," katanya. Mengenai kedudukan sebagai Ahli Parlimen, Manikavasagam berkata, beliau akan membincangkannya dengan Pengerusi Barisan Bertindak Hak Hindu (Hindraf) yang diharamkan, P Waythamoorthy di India minggu depan.

( P. Waythamoorthy kini dilaporkan berada di Cennai, India)

Apa sebenarnya motif Manikavasangam Mahu ke India untuk berjumpa dengan Pemimpin HINDRAF sedangkan apa yang kita tahu Pertubuhan HINDRAF ini sudah diharamkan dan ianya pernah menggugat ancaman keselamatan negara. Difahamkan motif utama Manikavasangam mahu berjumpa Waythamoorty kerana mahu membincangkan hala tuju masa depan kaum India yang selama ini dikatakan ditindas oleh Kerajaan.

Adakah selama ini kehendak kaum India tidak terbela di bawah kerajaan BN yang selama ini mengambil kira kepentingan setiap kaum yang ada di Malaysia ini tanpa mengira ras-ras kepentingan..
kenapa mahu berjumpa dengan orang yang tidak mempunyai kepentingan kepada negara. Kalau betul Pemimpin HINDRAF itu mahu menjaga kepentingan kaum India beliau tentu tidak akan LARI dan MENYOROK di India.

Di sini apa yang Shahboy lihat jika Ahli Parlimen Kapar ini mahu membincanngkan hala tuju masalah yang dihadapi oleh kaum India kenapa beliau tidak membincangkan isu ini bersama-sama dengan barisan pemimpin MIC (mereka juga orang India bukan orang putih) yang sejak dari Kemerdekaan Tanah Melayu lagi MIC telah berjaya menjaga kepentingan kaum India dan meningkatkan taraf ekonomi mereka pada masa dahulu mereka dianggap miskin kepada kini Orang india telah mendapat kedudukan yang tertinggi di negara ini malahan Orang yang kedua terkaya di Malaysia juga adalah orang India.


( Tan Sri Ananda Krishnan kini merupakan orang nombor dua terkaya di Malaysia)

Tidak ada motif kenapa Manikavasangam mahu ke India untuk memperjuangkan hak kaum India negara ini di sana. Yang sebetulnya, beliau mempunyai agenda tersembunyi kenapa mahu ke sana dan ianya sebenarnya untuk menjaga kepentingan politik beliau sendiri.
Marilah kita sebagai orang yang cintakan tanah air, berjuang demi menegakkan Agama dan menjaga kedaulatan tanah ari kita dari pada ancaman anasir luar..

salam...

SHAHBOY
Exco Hubungan Luar Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)


2 comments:

PAPA GOMO said...

HIDUP DI TANAH MELAYU NI KITA DAH BAGI. TAKKAN NAK CARI MAKAN PUN NAK KITA SUAP???
RAMAI INDIA YANG KAYA TAPI MEREKA NI LAH YANG MEMPERGUNAKAN INDIA MISKIN DALAM MENGGERAKKAN PROPAGANDA HINDRAF INI. TAK SEDAR DIRI PENDATANG INDIA NI...

Panglima Perang Cyber said...

SALAM...

MENARIK...

TEPAT...

KENA SASARANNYA...


MEMANG BETUL HINDRAF PATUT KENA TAHAN PENJARA.

KERANA MEMBURUKKAN KERAJAAN DAN MEMBUAT HURU HARA DALAM MALAYSIA.

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan