Followers

Sunday, November 2, 2008

Congrats To Dato Seri Najib Tun Razak - The Next Prime Minister Of Malaysia


Tepat jam 4.15 petang tadi Seperti yang dijangkakan, Datuk Seri Najib Tun Razak menang tanpa bertanding bagi jawatan presiden Umno.
Beliau yang juga timbalan presiden Umno memperolehi pencalonan ke-133 pada jam 4.15 petang tadi dari bahagian Cameron Highlands.
Sokongan tidak berbelah bagi dari perwakilan mencerminkan ketaatan akar umbi kepada saranan Presiden Parti agar peralihan kuasa akan berjalan lancar seperti mana yang dikehendaki oleh rakyat dan ahli Umno sendiri.

Dengan memperolehi pencalonan tersebut, Najib sekaligus menutup peluang ketua Umno Gua Musang, Tengku Razaleigh untuk bertanding jawatan tersebut.
Tengku Razaleigh memerlukan sekurang-kurangnya 59 pencalonan untuk layak bertanding jawatan presiden.
Kita gembira dengan kemenangan mudah ini kerana ia akan menjadi titik tolak yang baru kepada hala tuju Umno yang sudah dicabar dari arah kiri kanan depan belakang serta dari dalam dan luar BN sendiri. Ia sangat mencabar dan cabaran itulah yang akan dilunaskan 'hutang'nya oleh Datuk Seri Najib selepas sah menjadi PM sekaligus Presiden UMNO tidak lama lagi.


Ku Li yang juga ahli Parlimen Gua Musang, hanya mendapat satu pencalonan dari bahagiannya semalam. Maknanya Ku Li hanya dicalon oleh bahagiannya sendiri dan Ku Li tidak dapat beraksi di pentas nasional dengan sokongan yang lebih kepada 'syok sendiri' tersebut.
Mungkin kerana kredibiliti Najib serta keputusan tidak mempertahankan jawatan Presiden parti oleh Datuk Seri Abdullah Hj Ahmad Badawi, maka 'nafsu' Ku Li telah turun mendadak, tidak seperti mana pada detik awal pengumumannya untuk menjadi calon bertanding jawatan tertinggi parti.
Walau bagaimapun, penolakan akar umbi di pentas politik bukan bermakna kehebatan Ku Li tidak dapat digunakan untuk memperkuatkan kerajaan. Mungkin selepas ini ada peluang menjadi 'orang kuat' dalam kabinet jika ada rezeki ?
link:http://penembak-tepat.blogspot.com/

SHAHBOY
Exco Hubungan Luar Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

No comments:

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan