Followers

Wednesday, May 20, 2009

Pakatan Pembangkang - Parti Pembangkang Bukan Pakatan Rakyat!!!

Ramai yang mengatakan parti-parti yang yang telah diasaskan untuk menjadi "balance of power" bagi (Barisan Nasional) BN adalah merupakan satu parti yang berjaya mendapat sokongan rakyat. Oleh yang demikian selepas dari PRU 12, maka tertubuh lah satu kelompok pakatan dari parti-parti berhaluan kiri ini supaya mereka mendapat majoriti dalam 5 buah negeri dan dapat mentadbirnya dari kerajaan. Namun begitu Pakatan ini sebenarnya adalah merupakan PAKATAN PEMBANGKANG yang memang nyata kerana pada masa itu hanya parti-parti komponen yang membuat keputusan untuk bergabung dengan menjadikan ianya Pakatan Pembangkang bukannya Rakyat..

Pada masa itu ramai ahli-ahli biasa dari parti-parti itu tidak bersetuju seperti ahli-ahli dan pengundi PAS yang kerana mereka pada asasnya mahu menjadikan parti PAS sebagai Mono Parti dimana perjuangan asal mereka adalah dengan membentuk Kerajaan Negara Islam kerana bagi mereka Kerajaan sekaran ni tidak mengikut Al Quran dan Hadis... Namun demikian disebabkan untuk mendapat kuasa PAS sangup bergabung dengan DAP yang sememang dari dahulu lagi mahu mewujudkan negara Singapura Ke dua ( The Second Singapore). Hasil daripada berlakunya berberapa krisis dalaman di dalam Pakatan Pembangkang ini maka untuk menyedapkan rakyat, Pakatan Pembangkang telah ditukar kepada Pakatan Rakyat.. Persoalannya Pakatan ini tidak mendapat persetujuan daripada rakyat pun????

Idea Pakatan Rakyat telah didunakan oleh Parti Pangkang sebagi Modus operandi untuk menarik pengundi-pengundi supaya menampakkan bahawa mereka yang sebenarnya menjaga kepentingan rakyat.. Betul ke nasib rakyat terbela di bawah Pakatan Pembangkang ini???

Sebagai Pendedahan yang telah di buat, shahboy telah mendapat maklumat yang sebenarnya Ahli-ahli Parlimen serta Dun mempunyai perancangan yang cukup rapi. mereka akan cuba menarik pengundi dengan mengunakan simpati, kerana pengundi akan merasa kesian serta menampakkan sebenarnya Kerajaan sekarang ini adalah kejam dan menindaskan pemimpin pembangkang. Kenapa pemimpin pemimpin pembangkang ni sanggup melakukan pelbagai masalah serta melanggar undang dan tatacara negara??? Apa sebenarnya Ahli parlimen Pembangkang telah buat di dalam membela nasib rakyat di Parlimen masing?????

Yang mereka tahu adalah dengan menjaga periuk nasi mereka sahaja, rakyat dimanipulasikan supaya kepentingan mereka terbela dan terjaga. Ini baru merupakan bab yang pertama akan ada banyak lagi yang shahboy hendak utarkan.. Anda sebagai pengundi bijak memikir.... terpulanglah kepada anda untuk menilainya.. Jangan menjadi alat untuk kepentingan orang lain.. mari lah membela nasib perjuangan rakyat yang sebenar!!!

Shahboy
Naib Presiden 1 Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

6 comments:

nalapambu said...

Walauapa yang Pencacai UMNO katakan, Pakatan Rakyat tetap unggul dan kuat.

Selepas PRU12, PR sudah berjaya tumbangkan BN/UMNO empat berbalas kosong di Semenanjung.

Ini telah membukti kekuatan PR.
Di N12 Penanti, BN/UMNO takut akan di malukan bagi kali ke lima.

Sekarang kekuatan parti PAS telah mendapat sokongan lebih 25% kaum melayu/islam. PKR pula sudah mendapat sokongan lebih 15% penduduk melayu/islam.

Setiap kali PRK diadakan PR akan mendapat 40% sokongan melayu/islam.

Kaum cina dan india dari DAP cuma perlu menambah sebanyak 15% sahaja bagi kemenangan PR.

Anggaran ini hanya anggaran sokongan minima sahaja.

Itu sebab BN/UMNO tidak berani meletak kan calun nya di N12 Penanti.

Saiful KONON said...

Salam,

serupa makanan dalam tin.

daging babi cap lembu.

apa ada pada label?

http://ops-shield.blogspot.com/

Anonymous said...

apasal puak haprak pr suka panggil orang pro-bn sebagai pencacai umno.

nalapambu, saya panggil hang lembu pr, boleh tak?

pr cuma menang satu kerusi saja iaitu di kuala trengganu. yang lain memang tempat sendiri.

sebab tu anwar bertanding di ptg pauh pasal tempat dia. cakap berdegar-degar, kalau bertanding di mana-mana boleh menang. balik kampung juga.

inilah taktik anwar. puak pr nampak depa menang tapi sebenarnya memang tempat tu pr punya.

anwar dah tukar strategi, buat prk banyak-banyak. tapi cuma di tempat yang dia yakin menang.

dia nak tunjukkan macam pr ni kuat kepada orang-orang seperti nalapambu. nak kekalkan momentum.

selagi dia boleh lembukan puak pr, anwar akan buat apa saja.

tapi mana anwar dapat duit nak buat prk. dia tanam pokok duit belakang rumah ke?

sudah tentu mesti ada sumbernya. tapi adakah diberi percuma? mesti anwar kena gadai sesuatu untuk dapat duit.

gadai apa? lu pikirlah sendiri....

Anonymous said...

salam,
I'm new in blogging
add me in your link please.
www.sd-malaysia.blogspot.com

AMI KS said...

saya sokong tulisan nalapampu...BE END UMNO!!!!! HIDUP PR !!!! (^_^)

Anonymous said...

Man... wake up lah! How much you got paid for this? Anyway, your photoshop work is bad.

Karpal Singh - Singh Is King

Karpal Singh - Singh Is King
mamat ni dah nyanyuk dah.. emm jalan pun dah tak boleh dah.. ada hati nak jadi KING... Samdol ada la.. Muka mcm Dogong Afrika ada pulak keinginan nak jadi King... Baduwa Rascall.... !!!

Wild Dogs !!!!

Wild Dogs !!!!
Memang Bahaya, Memang Liar dan Sememangnya GANAS!!!! ( Kurap pun ada)

DRAGONBALL MALAYSIA

DRAGONBALL MALAYSIA

ROAD TO BUKIT SEMALBAU

ROAD TO BUKIT SEMALBAU
kini filem terbaru arahan Anwar Baba yang memaparkan kisah kehidupan haiwan di Bukit Selambau. Mereka seronok berada di sana sehinggalah kedatangan BaBi ( suara latar Tressa Kok) yang cuba untuk merampas kuasa Singa ( suara latar Anwar Ibrahim) dan mahu menjadi raja di kawasan Bukit Selambau itu. Apakah kesudahannya??? marilah sama-sama kita saksikanya di pawagam yang berdekatan